נערכים לשנת השמיטה: שרי החקלאות והדתות נפגשו עם הרב הראשי

פגישת היערכות מיוחדת לקראת שנת השמיטה נערכה בלשכתו של הרב יצחק יוסף: ""מצוות השמיטה היא חשובה ביותר, עלינו לעשות כל דבר על מנת שכולם יוכלו לקיים את מצוות השמיטה כהלכתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 21:10 יד בתמוז התשפ

נערכים לשנת השמיטה: שרי החקלאות והדתות נפגשו עם הרב הראשי
צילום: ללא

קרבה שנת השבע: ברבנות הראשות התקיימה היום (ב') פגישת היערכות לקראת שנת השמיטה שתחול בשנה הבאה. בפגישה שנערכה בלשכתו של הרב הראשי הרב יצחק יוסף, השתתפו כלל הגורמים הרלוונטיים, ביניהם שר החקלאות מר אלון שוסטר, שר הדתות הרב יעקב אביטן, מנכ״ל משרד החקלאות מר נחום איצקוביץ', מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן, וגורמי המקצוע מהמשרדים.

בישיבת ההיערכות, שנערכה לפי כל כללי הריחוק החברתי של משרד הבריאות עקב נגיף הקורונה, דנו המשתתפים על ההכנות הרבות הנדרשות לקראת שנת השמיטה ועל הקמתה של וועדת השמיטה הממלכתית. הגורמים הרלוונטיים הודיעו כי ינחו את גורמי המקצוע במשרדם לקדם את ההיערכות לשנת השמיטה ולשוב ולהיפגש על מנת להיערך ככל הניתן לקיום שנת השמיטה כהלכתה.

בפתח הדברים אמר הרב יוסף כי: "מצוות השמיטה היא חשובה ביותר וכי עלינו לעשות כל דבר על מנת שהחקלאים והאזרחים כולם יוכלו לקיים את מצוות השמיטה". הרב הזכיר את פסיקת אביו הרב עובדיה יוסף זצ"ל בנוגע לגידול על מצעים מנותקים בשנת השמיטה, לפי פסיקתו, בגידולים כאלה אין קדושת שביעית. לגבי היתר מכירה, הזכיר כי אביו פסק להתיר. זאת על פי פסקי ההלכה של החתם סופר והרב קוק זצ"ל. הרב יוסף התייחס בדבריו גם בנוגע לגבולות של ארץ ישראל לעניין הלכות השמיטה.

שר החקלאות השר אלון שוסטר אמר בישיבה: "שנת השמיטה, יחד עם השבת, השביעית והיובל, היא חלק מהחוקים החברתיים החשובים שנתנה היהדות לאנושות. בעידן שלנו, השמירה על שנת השמיטה מציבה אתגר כפול. ראשית, לוודא שפרנסת החקלאים לא תיפגע, יהיה אורח חייהם אשר יהיה. שנית, כחלק מתפיסת ביטחון המזון, לוודא שכל אזרחי ישראל ימשיכו לקבל אספקה סדירה של מזון טרי, בריא, מגוון ובמחירים סבירים.  שמחתי על הדיון החשוב עם הרב הראשי על שנת השמיטה, ואפעל להכנה מיטבית של משרד החקלאות לקראתה."

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן אמר בפגישה: "המשרד לשירותי דת יעשה ככל שביכלתו על מנת לעמוד לימין הרבנות הראשית והאגף לענייני שמיטה במשרדו, לעזור לחקלאים שומרי השביעית ולצרכנים, ולוודא שמצוות השמיטה תקויים כהלכה". עוד הוסיף השר אביטן, כי בכוונתו לפעול להנחלת מצוות השמיטה בקרב תלמידים מכל המגזרים באמצעות תכניות לימוד מיוחדות.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן