שוטרים עיכבו ילדה לאחר שטענו כי לא חבשה מסכה

סערה סביב סרטון בו נראית ילדה בוכה כששוטר ניצב על ידה בזמן שהוא כותב דו"ח. המצלמים טוענים כי הילדה קיבלה קנס רק כי הורידה את המסכה על מנת לשתות. במשטרה מכחישים וטוענים כי היא רק ננזפה והניחו לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 18:53 יד בתמוז התשפ

שוטרים עיכבו ילדה לאחר שטענו כי לא חבשה מסכה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

סערה ברשת: בסרטון שהופץ נראית ילדה חרדית צעירה, ככל הנראה בגילי העשרה המוקדמים, כשהיא בוכה בזמן שעל ידה נראה שוטר רושם דו"ח. לסיפור קיימות שתי גרסות: על פי גרסת המצלמים מדובר במעשה אכזרי של שוטר, שהחליט לתת קנס לילדה בת 11 שהורידה את המסכה שלה ברחוב רק מפני שרצתה לשתות מכוס הברד שלה. לשוטר הטיעון לא היה מוצדק ולכן החליט לתת לה קנס על אף הסיבה הפשוטה ושמדובר רק בילדה צעירה.

מנגד משטרת ישראל פרסמה את הגרסה שלה: "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו״ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור". טרם ידוע מה קרה באמת.

בעקבות התיעוד, זימן יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר דיון דחוף בוועדה ליום רביעי הקרוב בנושא "התנהלות המשטרה ואופי אכיפת חוקי הקורונה אל מול ילדים ואוכלוסיות מיוחדות". לדיון יזומנו משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, הפרקליטות, המועצה לשלום הילד וגורמים נוספים, כדי לוודא את אי הישנותם של מקרים מעין אלה עד לרמת השוטר/פקח בשטח תוך הטמעת ההנחיות והדרישות בחוק המחייב שיקול דעת והסברה בטרם אכיפה.

כזכור, הקנס על אי-עטיית מסכה יעלה עם אישור החוק מ-200 ל-500 שקלים, כך אישרה הבוקר ועדת החוקה חוק ומשפט. הצעת החוק, תובא עוד היום לקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת. לפי דרישת הוועדה: בהנחיות המשטרה למדיניות אכיפת העבירה של אי-עטית מסכה תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין". יישאר בעינו המצב החוקי הקיים לפיו ניתן לשלם את הקנס בתוך 60 יום ולא כפי שהציע הממשלה - בתוך 45 יום".