הנשיא ריבלין יעניק אות גבורה למיכאל בן זיקרי ז"ל

בנוסף לציון לשבח, לראשונה יוכר מי שחירף את נפשו למען הזולת ונפגע לצרכי תשלומי תגמולים כמתנדב בשרות המדינה. ארגון אלמגור יזם את המהלך ובכך משפחת בן זיקרי תקבל גם היא תשלומי תמלוגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 16:54 יד בתמוז התשפ

הנשיא ריבלין יעניק אות גבורה למיכאל בן זיקרי ז"ל
נשיא המדינה ראובן ריבלין , צילום: Flash90

בני משפחתו של מיכאל בן זיקרי, שטבע למוות בסוף השבוע לאחר שקפץ להציל מטביעה אם ושלושת ילדיה, יקבלו עבורו בשבוע הבא אות גבורה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין.  נשיא המדינה  החליט להעניק לראשונה ציון לשבח מיוחד לבן זיקרי ז״ל על היותו מופת אזרחי בדרך בה פעל. בית הנשיא הודיע לאלמנתו של בן זיקרי, חלי, כי לאחר השבעה היא מוזמנת אל הנשיא לקבלת האות. האות יינתן בטקס מצומצם בנוכחות גם משפחת אל-כארם מהיישוב חורה, אותם הציל בן זיקרי. 

במקביל ארגון "אלמגור" מבקש מהמדינה להכיר בבן זיקרי כמתנדב בדיעבד בשורות "אלמגור", לצורכי תגמולים מהמדינה לבני משפחתו לאחר שטבע למוות בעת פעולת ההצלה. ארגון אלמגור מוכר על ידי הרשויות  להפעלת מתנדבים לצורכי  תגמולים מהמדינה אם נפגעו  בעת ההתנדבות. מאיר אינדור יו"ר "אלמגור" שפנה לבטוח הלאומי המופקד על ביצוע החוק מבקש לאשר את הצעד החריג הגם שבאופן פורמלי בן זיקרי לא היה רשום כמתנדב.

בדברי ההסבר במכתב למנכ"ל ביטוח לאומי שהעתקו נשלח ללשכת ראש הממשלה נאמר: "כשמיכאל בן זיקרי ז"ל  זינק לאגם זיקים  להציל את האשה מהפזורה הבדואית ביחד עם  שלשה מילדיה הוא עשה זאת ע"פ חוק  "לא תעמוד על דם רעך", אותו ייזם חברנו ח"כ חנן פורת ז"ל, חוק עם אמירה מוסרית עליונה, בעלת משמעות אוניברסלית, שחובה על כל אדם שלא לעמוד מנגד מי שנמצא בסכנת  חיים. לנו כחברה אסור לעמוד על דם רענו מכאל בן זקרי ז"ל. ומול אצילות נפשו ומסירותו-כמתנדב לצרכי הכלל. אנו מבקשים את האישור לרשום אותו בדיעבד כמתנדב בשורות "אלמגור"  על מנת שתתאפשר בדיעבד הענקת התגמולים הקבועים בחוק -לשאריו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן