חוזרים לאחור: ההגבלות החדשות שדורש משרד הבריאות

משרד הבריאות יציג שורת דרישות להחמרת ההגבלות ולצמצום התקהלויות - והממשלה צפויה לאשר לפחות את רובן. בין השאר: צמצום מספר המתפללים בבתי הכנסת ל-20, סגירת חדרי הכושר והמועדונים, צמצום השהייה בחופי הים ואיסור על התקהלות בפארקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 08:57 יד בתמוז התשפ

חוזרים לאחור: ההגבלות החדשות שדורש משרד הבריאות
חוזרים לסגר?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ממשלת ישראל תתכנס הבוקר (ב'), לישיבה חריגה בשל הזינוק במספר הנדבקים בקורונה, בפעם השנייה בתוך יממה, ומשרד הבריאות צפוי להציג במהלכה דרישות להטלת הגבלות נוספות על האוכלוסייה ועל המשק, בניסיון להתמודד עם מספרי הנדבקים בישראל.
כזכור, אמש אושרו בוועדת הקורונה בכנסת ההגבלות שהוטלו בסוף השבוע שעבר, ובראשן הגבלה על מספר המשתתפים באירועים - עד 50 בני אדם.

על פי דיווח בחדשות 12, הדרישות שיציג משרד הבריאות - אם אכן יאושרו על ידי השרים - יחזירו את ישראל חודשים לאחור מבחינת ההגבלות על האוכלוסייה, וכן יכבידו עוד יותר על המשק ועל הכלכלה, שנמצאים גם ככה במשבר חמור. בנוסף נאמר בדיווח כי ככל הנראה צפויים השרים לאשר את רוב ההגבלות שידרשו במשרד הבריאות. נציגי משרד הבריאות והמל"ל קיימו לאורך הלילה ישיבה במשרד ראש הממשלה, בניסיון להגיע להסכמות על ההגבלות החדשות.

אלו ההגבלות שמבקש משרד הבריאות להטיל, ויעלו לדיון בישיבת הממשלה היום:

  • הגבלה של 20 איש במסעדות (מתן פיצוי במקביל)
  • הגבלה של 20 מתפללים בבתי הכנסת (2 מניינים)
  • צמצום משמעותי של הנוכחות בחופי הים
  • צמצום הפעילות בבתי המלון
  • ביטול מחנות הקיץ של תנועות הנוער
  • סגירה מוחלטת של חדרי כושר
  • סגירת חיי הלילה (מועדונים וברים)
  • איסור על התקהלויות בפארקים או צמצום משמעותי שלה

אמש עדכן משרד הבריאות כי נוספו 806 מאומתים חדשים במהלך השבת, מתוך 16,749 בדיקות שנערכו. נכון לאתמול בערב היו בישראל 11,540 חולים פעילים בקורונה, מתוכם 27 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו כתוצאה מהנגיף 331 בני אדם.

ח"כ איילת שקד (ימינה) תקפה הבוקר את הממשלה בשל הרצון להגבלות נוספות: "‏הטלת עוד מגבלות על ענף המסעדנות הגווע, היא מכת מוות לעשרות אלפי עסקים וחורבן כלכלי למאות אלפי משפחות. 
‏הכנסת לא תהיה חותמת גומי למהלכים כושלים של ממשלה כושלת, הכנסת לא תאשר את זה.
‏משבר לא מנהלים בפאניקה אלא בשום שכל וקור רוח". כתבה שקד.

פרופסור אלי וקסמן, ראש הצוות המייעץ לראש הממשלה נתניהו ולמטה לביטחון לאומי בנושאי הקורונה והמלחמה בהתפשטותה, אמר אמש כי ישראל איבדה את השליטה על ההתפרצות. לדבריו, "מכיוון שאיבדנו את השליטה במגפה לא נוכל לבלום אותה - אלא דרך צעדי ריחוק חברתי. יש להפעיל מיד צווי ריחוק חברתי שמכוונים להקטנת סיכונים גדולים בפעילויות שהעלות לכלכלה איננה גבוהה. כלומר, למנוע כל התקהלות של מעל 20 איש, ואת כל פעילויות החברה והפנאי. בבתי הספר של החופש הגדול אפשר לעצור כיתות גבוהות, נניח מכיתה ד', ולהשאיר את הכיתות הנמוכות – כיוון שהן משפיעות על היכולת של ההורים לעבוד ובעלות מחיר כלכלי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן