ההגבלות החדשות: חתונות ואירועים - עד 50 איש. התקהלויות - עד 20 איש

ראש הממשלה ושר הבריאות אדלשטיין הודיעו על הטלת הגבלות על התכנסויות עד עשרים איש בלבד, וכן על צמצום מספר המשתתפים בחתונות באולמות סגורים לחמישים איש

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 20:24 י בתמוז התשפ

ההגבלות החדשות: חתונות ואירועים - עד 50 איש. התקהלויות - עד 20 איש
ראש הממשלה נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש90

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין מסרו הערב (ה') הצהרה, ובה הודיעו על ההגבלות החדשות במשק. האולמות וגני האירועים, וכן המסעדות, הברים והמועדונים, יוגבלו לחמישים בני אדם בלבד. התקהלויות נוספות יוגבלו לעשרים בני אדם בלבד.

ההחלטות שהתקבלו בממשלה:

1. הגבלת התקהלויות:
- אולמות, ברים, מועדונים ובתי תפילה: עד 50 משתתפים. בכפוף לאישור ועדה בכנסת.

- התקהלויות במקומות סגורים: עד 20 איש. (ייכנס לתוקף החל ממחר בשעה 08:00). 

2. הגברת האכיפה על ההתקהלויות ובמרחב הציבורי.

3. תמיכה כלכלית נוספת למגזרים שיפגעו.

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אמרתי שסביר שבשגרת הקורונה נתנהג כמו נגינה על אקורדיון-פותחים את ההגבלות אבל גם מהדקים מעת לעת. מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון - כמה שפחות הדבקה, ולמנוע כמה שיותר פגיעה בכלכלה. אציג בימים הקרובים תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה - ערכת קורונה כלכלית".

לדברי ראש הממשלה, אין ברירה אלא לחדש את ההגבלות: "הנתונים אינם משאירים בידינו שום ברירה, צריך לחזור למדיניות של הגבלות כדי לשטח את העקומה מחדש. הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא - הכל פתוח, כולם מרוצים, אבל כך נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה. אנחנו חייבים לשנות כיוון ועכשיו.
פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות במרחבים סגורים. התקהלויות במועדונים, ברים ואולמות - עד 50 איש. ביתר המקומות - עד 20 איש. כרגע לא משנים דבר בנוגע למשק ולתחבורה".

ראש הממשלה סיים ואמר כי "אנחנו נמצאים בקרב כדי להציל חיים. לא יכול להיות שכל אחד יגיד דבר אחר. זה לא הולך. אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם אבל הולכים איתו. אני מקווה שככה זה יעבוד. הצבתי יעד לצמצום הזמנים - בדיקה תוך שש שעות ותוצאה בתוך 24. כך נוכל להגיע להישגים מאוד טובים".

בתשובה לשאלה על החקיקה להגדלת האכיפה השיב נתניהו: "הכללים המשפטיים מחייבים אותנו להעביר כל דבר בחקיקה. זה פשוט לא יאומן. אני מקווה להעביר בשבוע הבא חוק קורונה שייתן לנו את היכולת להתגבר על הקשיים".

אדלשטיין: "אלו כללים פשוטים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "חיינו באשליה שהאוכלוסיה שנדבקת זו אוכלוסיה צעירה ואין צורך לדאוג, היו כאלה שאמרו שאולי זה אפילו טוב. היום אנחנו מבינים שבמאבק הזה אין ניסים. במהלך כל יוני קיבלנו בבתיה"ח 103 חולים קשים, ביום הראשון של יולי כבר קיבלנו עשרה".

"לבי עם הזוגות הצעירים ובעלי השמחות, אבל אני חייב לקבוע שהאירועים הללו הפכו למוקדי הדבקה. יש ערים שלמות שהפכו למוקד הדבקה בעקבות אירוע משמח אחד. אז לצערי אין ברירה, אנחנו חייבים לצמצם את הנוכחות באולמות וברים כדי למנוע התפשטות", אמר אדלשטיין. 

שר הבריאות התייחס - במרומז - לביקורת של שר הביטחון לשעבר בנט על התנהלות משרד הבריאות: "אני שמח שכולם למדו את המושג - "חקירה אפידרמולוגית". אני רוצה להבהיר: המצב לא אידיאלי. הוספנו אחיות לתגבר את המערך הזה. הוספנו סטודנטים לרפואה ולסיעוד לתגבר את המערך הזה, והם עובדים לילות כימים. אבל אין מומחה שחושב ששיפור המערך הזה יכול לבד לתת מענה לגל התחלואה".

הוא הוסיף כי על האזרחים לקחת אחריות אישית: "הלוואי שהיינו יכולים להיות בלי המסכות, אבל אנחנו לא יכולים. אלו כללים פשוטים ולא צריך מעבר לזה. לא נוציא הוראות לא לראות את סבא וסבתא, זו אחריות אישית. בואו נעזור להם להיזהר, חובתנו לשמור עליהם. אני לא מאבד תקווה, רוצה שנגיע למצב של שגרת פוסט קורונה".