נתניהו: אנחנו במצב חירום - מספר החולים קשה יוכפל

ראש הממשלה נתניהו עדכן את השרים בפתח ישיבת הממשלה על כך שישארו בסוף הישיבה על מנת לאשר הגבלות נוספות ואמר: "אנחנו במצב חירום, אם לא נבלום את ההתפשטות לא יהיו לנו לא בריאות ולא כלכלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 11:32 יג בתמוז התשפ

נתניהו: אנחנו במצב חירום - מספר החולים קשה יוכפל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה היום (א') בבוקר ועדכן את השרים על הצורך באישור הגבלות נוספות על ידם. עוד התריע כי יהיה צורך בכינוס הממשלה שוב לשם כך. לאחר מכן התייחס נתניהו למשבר הקורונה ואמר: "הקורונה עולה ומתפשטת ברחבי העולם וגם אצלנו. ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמרכז התפשטות עולמי, זה לא פסח על ישראל. זה כאן. ההתפרצות תלווה בהכפלה של מספר החולים הקשים. נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהוחלט בשבוע שעבר".

"אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת", התריע ראש הממשלה, "התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת בעולם ואצלנו. במקביל, הודיע נתניהו על צעדים לטיפול במשבר הכלכלי. "בימים הקרובים נציג תכנית כלכלית מיוחדת. זו משימת על מבחינתי ומבחינת הממשלה", אמר. 

השר גלעד ארדן, שמינוין לשגריר ישראל באו"ם יאושר היום בממשלה, נפרד מחבריו לממשלה, ואמר כי מדובר בפרידה זמנית, "מדובר בשליחות מרכזית. בשנים הבאות צפויים לנו אתגרים רבים, כמו איראן והאנטישמיות הישנה והחדשה"

ראש הממשלה בירך אותו על תפקידו ואמר: ״אנחנו נפרדים היום מגלעד ארדן. גלעד, אני רוצה להזכיר לך שאנחנו נפגשנו בכהונה הראשונה שלי ב-96׳. הגעת כאדם צעיר, אתה עדיין נשארת אדם צעיר, אבל צברת ניסיון גדול מאוד".

"רשמתי לי רק חלק מהתפקידים שעשית: שר להגנת הסביבה, שר להגנת העורף, שר התקשורת, שר הבט"פ - בתקופה עם אתגרים גדולים מאוד של פיגועי בודדים שהיינו צריכים להתמודד איתם, המשטרה הייתה צריכה לעשות זאת, ואכן בהנהגתך עשתה שורה של צעדים שלא נעשו קודם לכן. השר לעניינים אסטרטגיים - ההתארגנות נגד ה-BDS, וכמובן, חבר הקבינט במשך השנים האחרונות. אלה תפקידים שוודאי גרמו לך להכיר את האתגרים חובקי העולם של מדינת ישראל", אמר נתניהו. 

והוסיף, "אתה ביטאת לא פעם את נכונותך וביטחונך שתוכל לייצג את מדינת ישראל בעוצמה, בתקיפות הדרושה וגם בנימוקים הדרושים במישורים הללו. אני חושב שהעבודה שעשית מול ה-BDS נותנת לך משנה מרץ ומשנה ניסיון לפעולה הזאת. הזירה הזאת הולכת להיות מאתגרת, אנחנו רואים מה קורה במסגרת בית הדין הבינלאומי בהאג, בית הדין המוטה שעושה דה-לגיטימציה לישראל". 

"אין ספק שהזירה של האו"ם והזירה של ארה"ב הן הזירות הבינלאומיות החשובות ביותר שיש לנו. אנחנו שולחים אותך לשם עם ציפייה גדולה וידיעה שאנחנו נאותגר שם, ואנחנו סומכים עליך שתעשה שם את העבודה. 

אתה תתמנה מעכשיו, מגמר הישיבה הזאת, כשגריר ישראל באו"ם, ומה-20 בינואר, עם תום כהונתו של רון דרמר שתוארך היום גם כן בשנה אחת, כשגריר ישראל בארה"ב. היחיד שהיה בתפקיד הזה בכפילות היה אבא אבן הרבה שנים קודם לכן, ואני מאחל לך לא פחות הצלחה. תודה לך גלעד, על כל תרומתך", הוסיף ראש הממשלה.

בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה נזכיר כי משרד הבריאות עדכן הבוקר (א') כי נכון לאתמול (שבת), אובחנו 803 מאומתים חדשים, 16,342 בדיקות שהתבצעו אתמול. כך שנכון לעכשיו ישנם 11,189 חולים פעילים. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 86, כאשר 29 מתוכם מונשמים. 330 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.