הותר לפרסום: נעם פדרמן פעל כמקור שב"כ לפני 30 שנה

על פי ספר שיוצא בימים אלו, על ידי עורך דינו של פדרמן, השב"כ לחץ על פדרמן לשמש כמקור על ידי איום בכך שיש נגדו ראיות. בשל מצבו של אביו הסכים פדרמן, לאחר מספר חודשים הפסיק את הקשר ואף ישב במאסר. פדרמן: "סיפור ההפעלה על ידי השב"כ מסופר ברבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 10:32 יג בתמוז התשפ

הותר לפרסום: נעם פדרמן פעל כמקור שב"כ לפני 30 שנה
נועם פדרמן, צילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

בית המשפט המחוזי התיר לפרסם שנעם פדרמן שימש לפני יותר מ-30 שנה כמקור של שב"כ נגד פעילי ימין קיצוני. פדרמן הופעל במשך כמה חודשים, כשהיה בן 17. כך פרסם אבישי גרינצייג

עורך דינו באותה תקופה, מיכאל אדירעם, הוא זה שביקש להסיר את צו איסור הפרסום. ‎אדירעם מוציא בימים אלו ספר שבו מוזכרת הפעלתו של פדרמן כמקור מודיעיני. בספר נטען כי אנשי השב"כ הבהירו לפדרמן שיש נגדו ראיות שעלולות להשאיר אותו במעצר למשך חודשים. אביו של פדרמן היה אז בסוף ימיו, והוא החליט להפוך למודיע כדי להספיק לראות אותו בחיים.‏

עוד נטען בספר כי לאחר שפדרמן ביקש לנתק את הקשר עם שב"כ, הוא נדרש להתוודות על עבירות שלא ביצע – ובכך הפליל את עצמו. לבסוף הוגש נגדו כתב אישום, והוא ריצה 13 חודשי מאסר. כך צייצה הכתבת כרמל דנגור.

בתשובתו לבקשה להסרת איסור הפרסום טען פדרמן כי לאחר מעצרו בחשד לעבירות בנשק הוא נחקר ונפגש עם איש שב"כ שהציג את עצמו בשם "ערן", במהלך הפגישה הוא חתם על חוזה, בו התחייב השב"כ כי המידע שפדרמן ימסור יישאר בגדר מידע מבלי שיינקטו כנגדו צעדים.

לדבריו של פדרמן, מיד עם שיחרורו מהמעצר הוא סיפר לרב מאיר כהנא הי"ד ראש תנועת כ"ך ולכמה מחבריו על הפגישה וקיום ההסדר, כך גם בהמשך פגישותיו עם השב"כ, עליהן עדכן את חבריו.

לדבריו, הקשר שלו עם השב"כ הפך ל"סוד גלוי" וחבריו אף ידעו היכן מתגורר ראש המחלה היהודית בשב"כ דאז, כרמי גילון. עוד הוסיף פדרמן, כי בעתירה לבג"ץ כנגד מינוי של גילון לראשות השב"כ, הוא טען כי ביצע עבירות שונות, "כאשר הקשר עם השב"כ מהווה כסות, ואף אליבי".

לסיום כתב פדרמן כי סיפור ההפעלה שלו על ידי השב"כ מסופר ברבים, אף על ידו בסדנאות שמעביר על התמודדות עם חקירות שב"כ וניסיונות גיוס, עוד הוא מציין כי הוא מתעתד גם הוא לכתוב על כך ספר, ומבקש מבית המשפט להיענות לבקשה להסרת צו איסור הפרסום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן