החלת ריבונות? 20 משפחות הקימו ישוב חדש ליד חברון

במענה לדיבורים על תכנית המאה, עלו הלילה 20 משפחות לגבעה צפונית לחברון, במטרה להקים ישוב חדש. "מצפים מממשלת ישראל להמשיך את החזון הציוני ולאשר לאלתר את הישוב החדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/20 07:43 יא בתמוז התשפ

החלת ריבונות? 20 משפחות הקימו ישוב חדש ליד חברון
העלייה הבוקר, צילום: גרעין התיישבות יהודה

20 משפחות ועשרות בני נוער מתוך "גרעין התיישבות ביהודה" עלו הלילה ל"מעלות חלחול", גבעה ליד העיירה חלחול מצפון לחברון וקריית ארבע, מתוך דרישה להקמת ישוב חדש במקום ולאפשר הקמת ישובים חדשים במרחבי יהודה ושומרון.

מעלות חלחול הינו אתר התיישבות אסטרטגי בגובה 1013 מטרים מעל פני הים ומחזק את הנוכחות הביטחונית וההתיישבותית בציר המחבר בין קרית ארבע וגוש עציון. 

יהודה בן דוד ממשפחות הגרעין מוסר "עלינו פה כדי להשאר, אנחנו מצפים ממשלת ישראל להמשיך את החזון הציוני ולאשר לאלתר את הישוב החדש"

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=128551678900748&id=100052377481731

מי שעומד מאחורי העלייה הם גרעין התיישבות ביהודה - גרעין של 40 משפחות מאזור קרית ארבע שרוצה להקים יישוב חדש ביהודה ושומרון, באופן ממלכתי וגלוי, תוך קריאה לממשלת ישראל לאשר את היישוב. ולהקים יישובים חדשים. הגרעין התחיל במספר משפחות מישיבת ניר בקרית ארבע והתרחב למשפחות נוספות מהאזור. כמו כן הגרעין עובד בשיתוף פעולה עם תנועת נחלה להתיישבות בראשות דניאלה וייס.

לדבריהם: "החשיבות של נקודת ההתיישבות הספציפית הזו היא שהיא מאוד גבוהה, היא מחברת ויוצרת רצף התיישבותי יהודי בין קרית ארבע לגוש עציון, והיא יכולה למנוע רצף התיישבותי של הערבים באזור זה".