ההגבלות בבתי הכנסת - 50 איש: "אם יש צורך - לשוב למנייני החצרות"

בתי הכנסת יוגבלו לחמישים איש, אך בארגון בתי הכנסת קוראים לגבאים ולקהילות לצמצם את המניינים לעשרים איש בלבד, ובמידת הצורך לשוב למנייני החצרות: "קוראים למתפללים לשמור ולהקפיד על ההנחיות, על מסיכות מלאות, מרחק ראוי והיגיינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/20 21:40 י בתמוז התשפ

ההגבלות בבתי הכנסת - 50 איש: "אם יש צורך - לשוב למנייני החצרות"
תפילה בימי הקורונה. חוזרים להתפלל בחוץ?, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מה עם בתי הכנסת? הממשלה קיבלה הערב (ה') החלטה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ובמועדונים לחמישים בלבד, ושאר התקהלויות לעשרים בלבד, בשל הזינוק בשבועות האחרונים במספרי הנדבקים בקורונה, ובהמשך יצאה הבהרה לגבי בתי הכנסת, אשר ייכללו במקומות בהם תותר התקהלות של 50 איש.

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

בדיון שהתקיים בממשלה המליצו ראש הממשלה נתניהו ומשרד הבריאות להוריד את מספר המתפללים ל-20 איש, אולם בקשת השר אריה דרעי התקבלה, ובתי הכנסת ימשיכו במתכונת של עד חמישים איש. 
השר דרעי אמר כי "לא ייתכן שבמסעדות, ברים ומועדונים שהסכנה שם גדולה שבעתיים, אפשר יהיה להכניס 50 איש ולבתי כנסת ייכנסו רק 20. במועדונים לא מקפידים על מרחק ולא כולם עוטים מסיכות. בבתי הכנסת לא אוכלים, אין ריקודים והמתפללים מקפידים על חבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושמירה מלאה על ההנחיות. ואותם רצו להגביל ל-20 איש".

עם זאת, יש מי שלא ממתין להנחיות הסופיות. מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, הרב שמואל סלוטקי, אמר לאחר הצהרת ראש הממשלה הערב כי על בתי הכנסת להיערך להגבלה לעשרים מתפללים בלבד, ובמקרי הצורך לחדש את מנייני החצרות.

לדברי הרב סלוטקי, "ההחלטה הערב מתקבלת בהבנה. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם עומד תמיד לנגד עינינו. על גבאי בתי הכנסת להיערך באופן מיידי לקראת השבת הקרובה על מנת לעמוד בהנחיות החדשות".

לדבריו, "במקרים רבים יהיה צורך לייסד שוב מניינים חדשים במרחב הפתוח. על אוכלוסיות בסיכון להישמר ולהתפלל במקומות בטוחים ואל להם להסתכן.
אנו קוראים למתפללים לשמור ולהקפיד על ההנחיות, על מסיכות מלאות, מרחק ראוי והיגיינה. אנו תפילה לחזור בהקדם לתפילה מלאה בבתי הכנסת כבימים ימימה בבריאות איתנה".