בנט תוקף: "הגנון בממשלה חייב להיפסק - אפשר לנצח את הקורונה בלי סגרים"

שר הביטחון לשעבר תקף את התנהלות הממשלה סביב משבר הקורונה, וטען כי על משרד הבריאות להגדיל באופן מיידי את המערך האפידמיולוגי. אדלשטיין הגיב: "אין מומחה שחושב ששיפור המערך הזה יכול לבד לתת מענה לגל התחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 21:25 י בתמוז התשפ

בנט תוקף: "הגנון בממשלה חייב להיפסק - אפשר לנצח את הקורונה בלי סגרים"
ח"כ נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף הערב את התנהלות הממשלה סביב משבר הקורונה, וטען כי על משרד הבריאות לבצע שורת צעדים כדי לקטוע את ההדבקות: "מחדל הממשלה באי הקמת מערך חירום נגד הקורונה הביא לאבטלה המונית של מעל מיליון אזרחי ישראל. הגנון בממשלה חייב להיפסק היום".

בנט מגיב להגבלות החדשותצילום: דוברות

בנט הוסיף כי "הממשלה צריכה לצאת מהקונספציה שמונעת ממנה לפעול היום, לגייס 2500 סטודנטים, להכשיר אותם לחקירות, להגדיל את נפח הבדיקות ל-100,000, לבצע בידוד אפקטיבי כדי לקטוע את שרשראות הדבקה ולנצח את הקורונה מבלי לבצע סגרים על מדינת ישראל.
חייבים להחזיר את הפרנסה לאזרחי מדינת ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה - במרומז - לביקורת של בנט על התנהלות משרד הבריאות: "אני שמח שכולם למדו את המושג - "חקירה אפידרמולוגית". אני רוצה להבהיר: המצב לא אידיאלי. הוספנו אחיות לתגבר את המערך הזה. הוספנו סטודנטים לרפואה ולסיעוד לתגבר את המערך הזה, והם עובדים לילות כימים. אבל אין מומחה שחושב ששיפור המערך הזה יכול לבד לתת מענה לגל התחלואה". אמר אדלשטיין.

מוקדם יותר מסרו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הצהרה משותפת, בסיומה של ישיבת הממשלה בה אושרו ההגבלות החדשות - הכוללות צמצום אירועים והתקהלויות במסעדות, ברים ומועדונים לחמישים בני אדם בלבד.

באופוזיציה מיהרו לתקוף את החלטת הממשלה. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "צמצום ההתקהלויות ל-20 אנשים כולל את הממשלה של ה-36 שרים?". ח״כ עפר שלח כתב: "סיכום נאום הקורונה של נתניהו: הציבור אשם, הכנסת אשמה, המשפטנים אשמים. האמת: חמישה חודשים לא עשית דבר. המערכת לא השתפרה, אין ניהול ואין מדיניות. זה אתה, ביבי, לא אנחנו".