נציב הביקורת על הפרקליטות : המידע בתיק נגד מנדלבליט היה חשוף

נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן כתב כי לא הוסתר מידע בפרשת מנדלבליט וכי החוקרים והפרקליטים הכירו את ההקלטה החסויה, בה משוחחים היועץ המשפטי לממשלה ואשכנזי, הרמטכ"ל דאז

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 14:44 ט בתמוז התשפ

נציב הביקורת על הפרקליטות : המידע בתיק נגד מנדלבליט היה חשוף
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

על רקע הפרסומים בעניין ההקלטות שנחשפו בפרשת הרפז, בה נשמעים היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי דאז, אביחי מנדלבליט והרמטכ"ל דאז, שר החוץ גבי אשכנזי, משוחחים ביניהם.

אומר היום נציב הביקורת על הפרליטות, השופט דוד רוזן כי לא הופיע מידע חדש בפרסומים הללו, וכי החוקרים והפרלקיטים שעסקו בנושא, הכירו את ההקלטה. רוזן כן מתח ביקורת על התנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן בעניין, והעובדה שנמנע מלקבוע את עילת הסגירה בתיק הוגדרה על ידיו כ"בלתי ראויה".

רוזן כותב כי " חומרי חקירה רבים היו מונחים בפני צוות החוקרים והפרקליטים, ואלה בחנו אותם לעומקם, ובסופו של דבר התקבלה החלטה לסגור את התיק. נחה דעתי, כי מלוא החומר הרלוונטי היה מונח בפני גורמים אלה, ובחומרים שפורסמו לאחרונה בתקשורת אין חדש".

לדבריו, העובדה שהקלטת הסתר לא הובאה בפני וועדת גולדברג למינוי בכירים, שבחנה את כשירות מועמדותו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי, היתה נכונה בשל העובדה שמדובר בהקלטת סתר, ואין להשמיעה ולהשתמש בה.

מכל מקום, מתח השופט רוזן ביקורת על המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי ודינה זילבר, על כך שייעצו לשי ניצן, פרקליט המדינה, שלא לקבל החלטה בעניינו של מנדלבליט עד לאחר שזה מונה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בטענה של ניגוד עניינים.