פרידמן נגד שטרן: מטרת הצעת החוק - להביך אותי

ח"כ תהילה פרידמן על התנגדותה הצפויה לחוק בו היא תומכת, בשל המשמעת הקואליציונית: "טוב שהאופוזיציה תתמרץ את הקואליציה לעבוד על נושאים חשובים. וגם ביקורת זה דבר חשוב ואפילו טקסים הם בעלי משמעות. אבל זה מה שזה. טקס. הצגה שכולנו משתתפים בה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/07/20 12:43 ט בתמוז התשפ

פרידמן נגד שטרן: מטרת הצעת החוק - להביך אותי
ח"כ תהלה פרידמן , צילום: יח"צ

ח"כ תהילה פרידמן, כחול לבן, תוקפת בפייסבוק את הצעת החוק שמגיש ח"כ אלעזר שטרן, להגדלת מספר הנשים בגוף הבוחר את הרבנות הראשית: "היום זה יקרה בפעם הראשונה אבל אני מניחה שזה הולך להפוך לטקס קבוע. מישהו מחברי הכנסת של האופוזיציה יגיש הצעת חוק שאני מזדהה איתה מאד. היום יהיה זה אלעזר שטרן שהגיש הצעה להגדלת מספר הנשים בגוף הבוחר את הרבנות הראשית. בשבוע הבא זה יהיה מישהו אחר".

אלעזר שטרן לכיפה: "רבנים מהמגזר לחצו עלי לערוק לכחול לבן"

עוד הוסיפה פרידמן: "מטרת הגשת הצעת החוק הספציפית הזו: להביך אותי. איך אני יודעת? כי לא קדמה לה עבודת הכנה עם גורמים רלוונטיים או אפילו איזשהו משא ומתן. ללא תהליך, המניע היחיד הוא להיות "אופוזיציה לוחמת". (בהצעות האחרות המטרה היא להביך אותנו. הפעם זה אותי בלבד. יחס אישי)".

"ועדין. זו הצעה חשובה. אז ביקשתי מהממשלה לא לפסול אותה אלא לדחות את ההחלטה בכמה חודשים כדי לתת לי הזדמנות לקדם אותה בהסכמה ולאחר הכנה ודיון. הממשלה הסכימה אבל חבר הכנסת המגיש התנגד. הוא רוצה הצבעה עכשיו. ברגע זה. למרות שהבחירות לרבנות יהיו רק ב2023. כי המטרה היא לא להעביר אלא להביך. ולהביך זה עכשיו".

"אז הנה, עוד לפני הסיבוב הראשון אני עושה "הרמת מסך כן. הקואליציה הזו קשה מאד בענייני דת ומדינה. לא, היא לא בלתי אפשרית, כי דוקא בממשלה פריטטית יש מקום לדון ולהידבר. היא לא בלתי אפשרית כי אם אנסה ואבקש ואשכנע על עשרים דברים, שניים יצטרכו לתת לי. ויש גם פעולות שלא חייבות לעבור דרך חקיקה דוקא ויש דרכים נוספות".

"אני לא מצפה שמה שלא הצליחו להעביר בממשלה של 2013 נטולת חרדים, מברית הזוגיות ועד תח"צ בשבת, יהיה ניתן להעביר היום. אפילו את החוק ששטרן יעלה היום הממשלה של 2013 הפילה לו. ובאותם ימים הוא היה חבר קואליציה. ועדין אני מסרבת להתייאש".

פרידמן מוסיפה: "האם אני מתכוונת לוותר על הרצון להגדיל את מספר הנשים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים? ממש לא. אבל אני מבינה שזה תהליך. ואני מאמינה בתהליך הרבה יותר ממה שאני מאמינה בניצחונות רגעיים".

"הייתה פה ממשלה בן 2013 ל 2015. לכאורה ממשלת חלומות בדת ומדינה. היא העבירה חוק גיור וחוק גיוס ועוד חוקים מצוינים לטעמי. ואז היא נפלה. וחוק הגיור בוטל וחוק הגיוס בוטל והכל ירד לטימיון. לא נשאר דבר", מדגישה פרידמן.

ומסיימת: "אז טוב שהאופוזיציה תתמרץ את הקואליציה לעבוד על נושאים חשובים. וגם ביקורת זה דבר חשוב ואפילו טקסים הם בעלי משמעות. אבל זה מה שזה. טקס. הצגה שכולנו משתתפים בה.
אבל בין המערכות אני מתכוונת לעבוד.כי בשביל זה באתי."

ח"כ אלעזר שטרן להפלת החוק על ידי הקואליציה: "פעם ראשונה בכנסת הזו שניתנה הזדמנות אמיתית להתחלה של שינוי חיובי ונכון לציונות הדתית. במקום לאשר את החוק בקריאה טרומית ולהכנס לסבב של דיונים בועדות סביב החוק, הם בחרו בדרך הקלה- להפיל אותו. כפי שכתבתי בעבר, אנחנו לא מהמתייאשים. נמשיך לפעול ולקדם בדרכים השונות יהדות מקרבת".

ח"כ שטרן מדבר עם "חדשות כיפה" על הצעת החוק שלו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן