תהלה פרידמן עוזבת את יש עתיד: "לא מרגישה בנוח להיות מזוהה עם המפלגה"

חברת מפלגת יש עתיד הודיעה כי היא מגבה את החלטתו של בני גנץ לחבור לממשל אחדות: "זה הרע במיעוטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 18:29 ה בניסן התשפ

תהלה פרידמן עוזבת את יש עתיד: "לא מרגישה בנוח להיות מזוהה עם המפלגה"
תהלה פרידמן, צילום: ללא קרדיט

חברת מפלגת יש עתיד ומקום 38 ברשימת כחול לבן, תהלה פרידמן, הודיעה על עזיבתה, לאחר שמפלגתה סירבה לחבור לממשלת האחדות ביחד עם שאר חברי כחול לבן. 

."לאורך השבועות האחרונים דחפתי, שכנעתי וניסיתי לדבר על לב כל מי שיכולתי כדי לנסות ללכת על ממשלת אחדות של שתי הגדולות, ללא הגושים. חשבתי שבמצב שאליו נקלענו, הן ברמה הבריאותית והכלכלית והן ברמה המשטרית, זו האפשרות הפחות גרועה. זה לא קרה. אני מכבדת את ההחלטה ומעריכה את המחליטים, אבל בשלב הזה לא מרגישה עוד בנוח להיות מזוהה עם המפלגה", הסבירה פרידמן בפוסט בפייסבוק.

פרידמן הביעה הסתייגות מהממשלה המסתמנת, אך הסבירה כי זהו כורח הנסיבות: "אני זוכרת את הרב עמיטל מצטט את הפסוק הזה בבוקר מדיני דרמטי. הייתה בו שמחה ובו זמנית היה בו גם פחד. הוא חשב שהמשך המצב הקיים רע ומזיק, ושיש סיכוי שיהיה בהתפתחות המדינית פתח לשיפור ולתקווה. והוא חשש שמה שנראה כפתח כזה, עלול להפוך לסכנה גדולה (חשש שלמרבה הצער התממש באותו מקרה)".

חברת יש עתיד לשעבר טוענת כי משבר הקורונה אילץ את כולם לעשות וויתורים: "המשבר האדיר שאנחנו בתוכו - הבריאותי, הכלכלי, המשטרי והחברתי - חייב לטעמי ממשלה רחבה עם כמה שיותר לגיטימציה ציבורית. כאמור, עדיף בהרבה היה לו קמה ממשלת אחדות בין שתי המפלגות הגדולות בלבד, ללא גושים ובלוקים. ממשלה כזו הייתה גם קטנה יותר מזו המסתמנת על פי הדיווחים, ובזבזנית פחות. אך משזה לא הסתייע, הרע במיעוטו הוא לטעמי שתהיה ממשלה לישראל ולא נלך לבחירות רביעיות, שיעמיקו עוד יותר את עוצמת המשבר על כל מימדיו.

"האם יש כאן פתח תקווה? כן: בהגנה על קווי יסוד של המשטר הדמוקרטי שלנו; בידיים נוספות ומאזנות במוקדי ההשפעה; ובייצוגיות רחבה מעט יותר. האם אותו פתח תקווה עלול להתגלות כסכנה גדולה? גם כן. הלוואי שהפעם זה יגמר יותר טוב מאז", חתמה פרידמן.