מתן כהנא לכיפה: "נתניהו יחיל את הריבונות כמו שפינה את חאן אל-אחמר"

חבר הכנסת מתן כהנא מסביר לחדשות כיפה כי הוא לא מתרגש מההכרזה של נתניהו על הכנסת תקציב החמ"ד לתקציב המדינה: "לא הייתי פותח שמפניות", וקובע: "הליכוד מכר את כל ערכי הימין"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/06/20 18:06 ח בתמוז התשפ

מתן כהנא לכיפה: "נתניהו יחיל את הריבונות כמו שפינה את חאן אל-אחמר"
חבר הכנסת מתן כהנא , צילום: כיפה

יום לפני תאריך החלת הריבונות המיועד, חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) טוען באולפן כיפה שלא משעמם באופוזיציה, ומסביר כי למרות פסיקת בג"ץ, הדרך למינוי רבניות עוד ארוכה. 

בג"ץ פסק שנשים יכלו לגשת למבחני הסמכה לרבנות, אך הרבנות התנגדה, האם אתה בעד שנשים יעברו מבחני הסמכה לרבנות?

"זה שהן יוכלו לגשת למבחנים זה לא אומר שהן יוכלו לכהן כרבניות. אני בעד לימוד תורה לנשים, אני מזכיר שהיו לנו לא מעט תלמידות חכמים במהלך השנים כמו הנביאה דבורה וברוריה, איפה שנשים יכולות להראות את הידיעות שלהן זה מבורך, אני מקווה להיפגש בקרוב עם הרב הראשי כדי לדבר איתו על השקפת העולם ולהבין לאן זה נוסע. זה מבחן ידע, זה לא אומר שמחר בבוקר מסמיכים אותן להיות רב קהילה. 

אני חושב שתהליכים צריכים להיות אטיים ומדורגים בתוך מסגרת ההלכה האורתודוקסית. אני מברך שנשים מתקדמות בעולם התורה, זה ברכה גדולה לעם ישראל, מכאן ועד שנשים יקבלו מינוי על ידי הרבנות הראשית לכהן כרב קהילה צריך לראות אם דעת ההלכה נוחה עם זה. אני חושב שאם יש מוסד תורני שמלמד תורה, אז צריך להיות שוויון ומתוגמל באופן שווה בין גברים לנשים כדי שנשים שחפצות בכך יוכלו ללמוד תורה". 

נתניהו הכריז כי תקציב החמ"ד ייכנס לבסיס התקציב. ימינה סיימה את תפקידה במגזר?

"אנחנו חושבים שהתקציבים לבתי הספר הממ"ד צריכים להיות בבסיס התקציב כדי שהמריבות הקואליציוניות הללו ייפסקו. נתניהו גם הכריז שחאן אל אחמר יפונה ושתהיה החלת ריבונות, בואי נראה קודם שהדברים האלה קורים. אני לא הייתי פותח בקבוקי שמפנייה גם בנושא הזה. למפלגת הציונות הדתית וימין האידאולוגי יש עוד הרבה מה לעשות גם בלי להתעסק בנושאים של החמ"ד והלוואי שהנושא הזה ייפתר".