קבינט הקורונה ישוב לדיונים היום, בתקווה להגיע להכרעה

קבינט הקורונה יתכנס ב-13:00 כשעל הפרק הכרעה בין משרד הבריאות הקורא לשורה של הגבלות על התקהלות, לבין יתר השרים המתנגדים. שר האוצר: "מתנגד להחלטות שיפגעו במשק ובתעסוקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 07:42 ז בתמוז התשפ

קבינט הקורונה ישוב לדיונים היום, בתקווה להגיע להכרעה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר שאמש בשל חילוקי דעות: ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא החלטות, היום (ב') בשעה 13:00 הקבינט ישוב לדיונים בתקווה שיגיע גם להחלטות. הוויכוחים העיקריים היו בין משרד הבריאות לבין יתר המשרדים כאשר במשרד הבריאות והמל"ל דרשו להגביל התקהלויות, לצמצם את מספר הנוכחים באירועים, ולעבור ללמידה ב"קפסולות". 

אלא שבישיבת הקבינט הביעו התנגדות רבה להצעות של משרד הבריאות, שר האוצר ישראל כ"ץ טען כי הוא "מתנגד להחלטות שיפגעו במשק ובתעסוקה. צריך להתמקד בהגברת האכיפה". שר הפנים, אריה דרעי הצטרף לעמדת שר האוצר ואמר: "אין צורך בצעדים נוספים. צריך ללמוד לחיות עם הקורונה. הדרישות שלכם מוגזמות". וכך גם שר החינוך יואב גלנט: "אני עושה שירות למדינה בזה שאני מאפשר למיליון ילדים להיות תחת השגחה ואחריות בזמן שההורים הולכים לעבוד".

לאחר שהישיבה הסתיימה ללא הכרעה, כינס שר הבריאות יולי אדלשטיין מסיבת עיתונאים בה הציג את דרישות משרד הבריאות להתמודדות מול נגיף הקורונה, וטען כי השרים הציגו לו רק מה לא לעשות במקום מה כן לעשות. בעקבות כך הציג את המתווה שמשרדו חושב שנכון לעשות:

  • הגבלה לאירועים דתיים כמו חתונות, ברי מצווה וברית מילה. אני מבקש להדגיש בנקודה הזאת: אין לי כוונה לפגוע באולמות ובגני האירועים. וכפי שהודיע גם ראש הממשלה – על משרד האוצר יהיה לשפות אותם על ההפסדים הכספיים שייגרמו להם. הדרישות האלה שלהם מוצדקות.
  • הגבלה בבתי כנסת.
  • הגבלת התקהלות.
  • קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה  מרחוק ללא צורך להגיע פיזית, באופן שימנע הדבקה המונית של סטודנטים, מרצים ובני משפחותיהם.
  • עבודה מהבית בשירות הציבורי והמלצה לעבודה בקפסולות למגזר הפרטי. אני מדגיש – בשלב זה אין לנו כוונה לכפות דבר על עסקים פרטיים, אלא להמליץ להם על הדרך בה יגנו על עובדיהם ועל לקוחותיהם.

  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן