מחאה נגד החלת הריבונות: "דם" זרם במזרקה שהוקמה לכבוד טראמפ

כתובות גרפיטי נגד החלת הריבונות רוססו בעיר פתח תקווה תחת הכיתוב: "הסיפוח יעלה לנו בדם". לשם השלמת ה"מייצג" הוכנסו חומרים שצבעו את המים במזרקה בעיר על מנת לדמות דם

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 07:10 ז בתמוז התשפ

מחאה נגד החלת הריבונות: "דם" זרם במזרקה שהוקמה לכבוד טראמפ
"דם" בכיכר לכבוד טראמפ, צילום: דוברות המשטרה

תושבי פתח תקווה גילו הבוקר (ב') כי המזרקה בכיכר ברח' חיים עוזר, התמלאה בדם במקום מים. ה"דם" שזרם במזרקה, הוא למעשה צבע אדום שהוכנס למים בתוך המזרקה שהוקמה כמחווה לנשיא טראמפ. בנוסף לצביעת המים במקום רוססו כתובות הקוראות- "סיפוח יעלה לנו בדם". המשטרה עדכנה  כי נסיבות האירוע נבדקות.

צילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג הגיב למעשה, ודרש לאתר את המשחיתים: "השחתת רכוש ציבורי הינה מעשה נלוז, שיש לעקור אותו מן השורש. אנחנו כעירייה נפעל למיצוי כל ההליכים כנגד אותם משחיתים, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי. כפי שנהגנו עד היום, כל מרסס גרפיטי שנוכל להגיע אליו, נדאג להגיש נגדו מעבר לתלונות במשטרה גם תביעות אזרחיות, על מנת להשית עליו את הנזקים הכספיים שנגרמים בעקבות ההרס שזרע ברכוש הציבורי". 

החלת הריבונות, שאמורה אולי לחול בעוד יומיים, מעוררת ביקורת רבה בקרב המתנגדים לה שטוענים כי המהלך יוביל למתקפות טרור נגד ישראל. אמש ארגון יוזמת ז'נבה, המקדם את יוזמת פתרון שתי המדינות, פרסם סרטון נגד החלת הריבונות שעורר סערה ברשתות החברתיות. בסרטון מככב השחקן והקומיקאי דב נבון, בתפקיד דרדסון קונדסון, הדמות המצוירת המפורסמת המעניקה מתנות מתפוצצות. המסר של הסרטון הוא כי אם ישראל תקבל את ה"מתנה" של החלת הריבונות היא תוביל לפיגועי טרור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן