דב נבון בסרטון נגד החלת הריבונות: "הסיפוח יתפוצץ לנו בפרצוף"

ארגון יוזמת ז'נבה פרסם סרטון בכיכובו של של דב נבון, המחופש לדרדסון קונדסון הידוע כבעל מתנות מתפוצצות. בסרטון מציגים את החלת הריבונות כמתנה מ"הפה הגדול מאמריקה", ומאיימים כי המהלך יוביל למתקפות טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 18:29 ו בתמוז התשפ

דב נבון בסרטון נגד החלת הריבונות: "הסיפוח יתפוצץ לנו בפרצוף"
מתוך הסרטון , צילום: צילום מסך

ארגון יוזמת ז'נבה, המקדם את יוזמת פתרון שתי המדינות, מפרסם סרטון נגד החלת הריבונות שעורר סערה ברשתות החברתיות. בסרטון מככב השחקן והקומיקאי דב נבון, בתפקיד דרדסון קונדסון, הדמות המצוירת המפורסמת המעניקה מתנות מתפוצצות. המסר של הסרטון הוא כי אם ישראל תקבל את ה"מתנה" של החלת הריבונות היא תוביל לפיגועי טרור.

בסרטון נראה נבון מאושר מקבלת המתנה מ"הפה הגדול מאמריקה", ביקורת המכוונת כנגד הנשיא דונלד טראמפ. הביקורת ממשיכה כשמקבל המתנה (בנימין נתניהו) מוצג כ"חבר שלו בארץ, ההוא שמבין במתנות". נבון מראה כי אפילו שכולם יודעים מה יקרה אם המתנה תפתח, הוא לא חושש שהיא תתפוצץ. וברגע שהיא נפתחת היא כמובן מתפוצצת. הפיצוץ הוא חזק וברקע נשמעות סירנות המתריעות כי ארע פיגוע. הסרטון נחתם במילים: "הסיפוח מרחיק את השלום, פוגע בפתרון שתי המדינות. הסיפוח הוא מתנה שתתפוצץ לנו בפרצוף".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בתגובה: "השמאל מציג: תהליכים מדיניים שהתפוצצו לנו בפנים בבתי קפה... מופע כזה של מודעות עצמית לא היה לנו כאן כבר הרבה מאוד זמן...".