משרד הבריאות: "הייתה טעות בנתונים שהובילה להחלטה על סגר בטבריה"

לאחר שבהתחלה הוכרז סגר על מספר שכונות בעיר טבריה, שלבסוף הוחלפו בשלושה רחובות בלבד, לאחר דברי התוכחה של גדעון סער, משרד הבריאות הודה בטעותו. חבר מועצת העיר לשעבר רפאל טרבלסי: "מקווה כי משרד הבריאות יפיק לקחים בכדי לקבל תוצאות אמת על כל מקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 16:18 ו בתמוז התשפ

משרד הבריאות: "הייתה טעות בנתונים שהובילה להחלטה על סגר בטבריה"
ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת חוקה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ועדת חוקה דנה היום (א') בכנסת על הטעות בניתוח הנתונים בעיר טבריה שהוביל בתחילה לסגר על אזורים נרחבים בעיר, לאחר בירור מדוקדק משרד הבריאות שינה את החלטתו וצמצם את הסגר לשלושה רחובות בלבד. במקור השכונות - רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עלית ושכונת בן גוריות - בעיר טבריה הוכרזו אזורים מוגבלים, על פי החלטת ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים. אלא שבסוף  ועדת השרים לענייני קביעת אזור מוגבל, שינתה את דעתה ואישרה את צמצום היקפו של הסגר בעיר טבריה, כך שיחול על שלושה רחובות ספציפיים בעיר בלבד.

חבר הוועדה גדעון סער אמר על המחדל: "צריכים להיות קריטריונים ברורים מה הם התנאים לקיום סגר על אזור מסויום. דבר נוסף לצמצם את זמן ההמתנה לאישור הכנסת על סגרים במקומות שונים, 21 ימים זה מוגזם ולא מידתי - חובה לקצר את הזמן הזה". בעקבות דבריו של סער עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר ענת צוראל פרבר, הודתה בדיון  כי "הייתה טעות בנתונים שהובילה להחלטה על סגר בטבריה, אנחנו בוחנים את הקריטריונים שוב ושוב". בעקבות כך

חבר מועצת העיר טבריה לשעבר רפאל טרבלסי, הגיב הוא על ההחלטה: "מקווה כי משרד הבריאות יפיק לקחים ויתקן לעתיד את העבודה והחיבור לשטח בכדי לקבל תוצאות אמת על כל מקום, מכיוון שהמטרה של כולנו היא בריאות התושבים ואת זה עושים באמון ושיתוף פעולה בין כל הצדדים. רק ביחד ננצח"