נציג ימינה בטבריה: "החלטה על הסגר בעיר לא מקצועית, אלא פוליטית"

רפאל טרבלסי יוצא נגד החלטת הממשלה להטיל סגר על השכונות בעיר הצפונית וטוען כי הנתונים שידועים להם נמוכים מהתמונה שמציג משרד הבריאות: "העיר טבריה הפכה להיות שק החבטות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/06/20 09:08 ב בתמוז התשפ

נציג ימינה בטבריה: "החלטה על הסגר בעיר לא מקצועית, אלא פוליטית"
טרבלסי עם ח"כי ימינה בדיון על מצב העיר , צילום: באדיבות המצולמים

בצל ההחלטה של ממשלת ישראל להטיל סגר על שכונות בטבריה, נציג מפלגת ימינה בעיר הצפונית, רפאל טרבלסי, מסביר כי ההחלטה מנותקת מהנתונים ותהרוס את כלכלת טבריה: "יש שכונות שנכנסו לסגר עם 0 חולים". 

החלו ההגבלות בטבריה ובאלעד: "יתאפשרו יציאה וכניסה לעבודה וללימודים"

איך התחושות הבוקר? 

"תחושות קשות בגלל שההחלטה לא מקצועית, אלא פוליטית. החלטה נוצרה על ידי קבלת נתונים לא נכונים ולא מדויקים. ממשלת ישראל החליטה לחסל את כלכלת העיר טבריה. במקום שיעודדו את עם ישראל להגיע ולההנות מנופי הכנרת ומבתי המלון שלנו, הם מוציאים שמועות ושקרים". 

מה הנתונים שאתה מכיר? 

"משרד הבריאות מפרסם שיש, כביכול, 60 חולים בעיר, אנחנו מכירים שיש רק 46 חולים בלבד. ישנם עוד חולים נוספים שרשומים בתעודת זהות כמתגוררים בעיר, אבל הם לא גרים כאן יותר. ראש הועדה הממונה פנה כבר בשני מכתבים למשרד הבריאות כדי שהם ידייקו, אך הם לא עושים זאת. אני מכיר ערים אחרות שיש שם הרבה יותר נדבקים, חולים ונשאים ולא מדברים על הסגר שם. כנראה שהעיר טבריה הפכה להיות שק החבטות של התקשורת, ולצערי ממשלת ישראל מקבלת החלטות על סמך הספינים של עצמם. אני יכול להגיד מצורה הכי אמתית וגם כואבת שהאמון של תושבי העיר במשרד הבריאות הולך ויורד ככל שההתנהלות שלהם מוסיפה להיות פוליטית. 

מישהו אמר לי אתמול 'האם עוד פעם גנץ וביבי רבו, שצריך להיכנס להסגר כי להשלים בניהם?' אנחנו לא מאמינים לבלופים שבאים ממשלת ביבי גנץ, לצערי. אנחנו לא רואים את המקצועיות שהייתה בממשלה הקודמת ואני חושש שזה ייפגע בהליך ההחלמה".

רפאל טרבלסי

רפאל טרבלסיצילום: באדיבות המצולם

המדינה החליטה לסגור  רק כמה שכונות בעיר, ולא את כל העיר, כך שעדיין אפשר להגיע לטבריה ולטייל בה

"עיריית טבריה הקימה חפ"ק מיוחד בראשות סגן אלוף בצבא, שבודק את הנתונים כל יום ובודק מה שלום החולים ומה הם צריכים. יש שכונות שנכנסו לסגר עם 0 חולים. פשוט הממשלה פועלת לפי מה שתקשורת אומרת. גם החולים והמשפחות שלהם נכנסו להסגר לפני שבוע וחצי, חלקם יצאו למלוניות בעיר. בתוך טבריה אנחנו מנהלים את האירוע בצורה מאוד מקצועית, והתושבים לא מבינים על מה המהומה". 

האם תושבי העיר נשמעו להוראות הריחוק החברתי של משרד הבריאות? 

"חד משמעית כן, יש עשבים שוטים בכל המגזרים ובכל המקומות, אך הפקחים והמשטרה עובדים סביב השעון. 90% מהתושבים מסתובבים עם מסכות, שומרים על מרחקים ועל הכללים. אני מפחד שהסגר הזה יגרום לאפקט ההפוך, אני שומע את הקולות שאומרים שזו החלטה שערורייתית שמנותקת מהמציאות".