נתניהו: "הדיון בוועדת הכספים לגביי - מוצדק אך בעיתוי לא נכון"

לאחר הביקורת ברשתות החברתיות, מתנצל ראש הממשלה על קיום הדיון בוועדת הכספים בעניין תשלומי המס על ידו, בשבוע שעבר: "העיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר". לפיד בתגובה: "הדיון לא מוצדק כי לא מגיע לך מיליון שקלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 09:46 ו בתמוז התשפ

נתניהו: "הדיון בוועדת הכספים לגביי - מוצדק אך בעיתוי לא נכון"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Alex Kolomoisky

לאחר הסערה הציבורית בשבוע שעבר, מתנצל הבוקר (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו, על קיום הדיון בעניין החזרי המס על הוצאות ביתו בוועדת הכספים בשבוע שעבר, בעיתוי הנוכחי.

ראש הממשלה צייץ בטווויטר: "הדיון בועדת הכספים בשבוע שעבר היה בעניין מוצדק אך בעיתוי לא נכון. הנושא מוצדק כי אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי שמעולם לא הוטל על אף ראש ממשלה אחר, ולכן קבעה ועדת הכספים שאין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל ראשי הממשלה האחרים. העיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר".

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס לדברי ראש הממשלה : "הדיון לא מוצדק כי לא מגיע לך מיליון שקלים מקופת המדינה בזמן שיש מאות אלפי מובטלים ועצמאים רבים עומדים בפני קריסה". הוא הוסיף כי "העיתוי דווקא מוצדק כי הוא הזכיר לכולם כמה אתה והממשלה שלך מנותקים".

נזכיר, ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה בשבוע שעבר דיון בנושא החלטת שכר שרים וסגני שרים. הישיבה עוסקת בתיקון הוראת השעה לעניין תנאי ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי. יושבי הוועדה הכריעו לטובת בקשת משרד ראש הממשלה להחזרי מס בסך של כחצי מיליון שקל מקופת המדינה, עבור ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים הוכרע לטובת נתניהו, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נמנע בהצבעה.  מי שנעדרו מהוועדה אלה חברי מפלגת כחול לבן.

ההחלטה עוררה זעם רב ברשתות החברתיות וביקורת ציבורית רבה על כך, שבעוד נגיף הקורונה חוזר להתפשט, והמשבר הכלכלי בעיצומו, מתעסקת הכנסת וראש הממשלה בעניינים אלו. כאמור, כעת מביע גם ראש הממשלה את התנצלותו על עיתוי קיום הדיון.

הוועדה היתה אמורה להמשיך לדון בנושא היום (א'), ולאשר הטבות נוספות לראש הממשלה, אך הדיון נדחה. "עקב העליה המדאיגה במספר חולי הקורונה והטיפול המאסיבי בהתפרצות המחלה. הוחלט בתיאום עם לשכת ראש הממשלה לדחות את הישיבה שתוכננה ליום ראשון למועד אחר", פרסמה לשכתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני.