לאחר העימותים בוועדת הכספים: אושרו החזרי המס לנתניהו

ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים ונמנע אחד ועדת הכספים אישרה את בקשת ראש הממשלה להחזר מס של כחצי מיליון שקל. כחול לבן נעדרו מהדיון, סמוטריץ' נמנע מלהכריע בסוגיה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/20 11:35 א בתמוז התשפ

לאחר העימותים בוועדת הכספים: אושרו החזרי המס לנתניהו
ועדת הכפסים, היום, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (ג') דיון בנושא החלטת שכר שרים וסגני שרים. הישיבה עוסקת בתיקון הוראת השעה לעניין תנאי ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי. יושבי הוועדה הכריעו לטובת בקשת משרד ראש הממשלה להחזרי מס בסך של כחצי מיליון שקל מקופת המדינה, עבור ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים הוכרע לטובת נתניהו, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נמנע בהצבעה.  מי שנעדרו מהוועדה אלה חברי מפלגת כחול לבן.

במהלך הדיון הטונים עלו ואף נרשמו עימותים בין נציגי הקואליציה והאופוזיצה. במסמך שהוגש לוועדת הכספים לקראת הדיון, נדרשת הוועדה לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, בתקופה שמ-1 בינואר 2009 ועד 31 בדצמבר 2017.

כבר ביום ראשון אמרו בליכוד כי אין מדובר בהטבה מיוחדת: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. ועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסונלי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר בדיון: "יש כאן נושא חשוב. מעמדו של ראש ממשלה בישראל - האם הוא יהיה אדם שמבוקר עד ערב מחפשים להפוך אותו לנכה כלכלית, נרדף על ידי יועצים משפטיים, שכל היום צריך לעסוק בכלכלה שלו ושל בני ביתו? זה יכול להיות כל אחד, נוגע לכל ראש ממשלה שיהיה בישראל, זה לא דיון אישי על מצבו של נתניהו ויכולותיו הכלכליות".

בזמן הוועדה כתב מיקי זוהר בחשבון הטוויטר שלו: "עזבו אתכם ימין ושמאל, צאו מהפוזיציה לרגע. נראה לכם הגיוני שראש ממשלת ישראל - העבודה המורכבת ביותר במזרח התיכון ואולי בכל העולם - ירוויח רק 17,000 ש"ח נטו בחודש? כשהשכר הממוצע של כמעט כל מנכ"ל בענף העסקי הוא למעלה מכפול. אין לי ספק שמדובר פה אך ורק ברדיפה אישית כלפי נתניהו".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "אנחנו אמורים לדון גם במה שכתוב, ההטבות. זה התפקיד שלנו. אנחנו צריכים לעסוק בעניין הזה. עד היום דנו על ראש הממשלה ונשיא המדינה. העברנו פה חוק של ח"כ מיקי לוי, שהשווינו את מעמדי ראשי הממשלה לנשיאי המדינה. עשינו דיונים מקצועיים, ניסינו גם עכשיו להגיע לפתרון מקצועי מוסכם. זה התפקיד שלנו".

ח"כ מיקי לוי אמר: "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה. אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה "חליפי", אם הוא לא מסכים- הוא משקר".

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן