השר לשירותי דת פנה למשנה ליועמ"ש: שקול הארכת כהונת הרב שטרן

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו את חוות דעתו בנוגע להארכת כהונת הרב שטרן בירושלים. זו הפעם הראשונה שהשר אביטן פועל בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/20 19:07 ג בתמוז התשפ

השר לשירותי דת פנה למשנה ליועמ"ש: שקול הארכת כהונת הרב שטרן
הרב אריה שטרן, צילום: כיפה

השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן פנה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ, בדבר הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה הראשי של העיר ירושלים. במכתבו כותב השר אביטן כי הפנייה הקודמת למשנה ליועמ"ש נעשתה עוד בטרם הסתיימה כהונת מספר רבנים: "פניית השר לשירותי דת לתיקון התקנות והארכת הכהונהה - ככל שהדברים נוגעים לרבנים, שתקנה זו רלוונטית לגביהם - נעשתה עוד קודם שתקופת כהונתם הסתיימה".

בחלק הבא של הסעיף מתייחס השר אביטן לרב שטרן: "בהקשר הצר של ירושלים הרב אריה שטרן שליט"א, הפנייה נעשתה להבנתנו, קודם שמלאו לרב 75 שנה. הפנייה נעשתה בזמן כהונתה של ממשלת מעבר".

פנייתו של השר לשירותי דת למשנה ליומע"ש היא הפעולה הראשונה שלו בנושא הארכת כהונתו של הרב שטרן. הפנייה נעשתה גם בעזרת לחצים של שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ. נציין כי בפעמים הקודמות בהן ביקשו הארכ לכהונת הרב שטרן - ביקשו הארכה רק עד שתוקם ממשלה. כעת, לאחר שהוקמה ממשלה, לא מן הנמנע שהפנייה למשנה ליועמ"ש נעשתה בשביל ה"נימוס" והוא יחליט כי הוקמה ממשלה ולכן יש צורך בבחירות חדשות לתפקיד. 

צילום: ללא

צילום: ללא