"גנץ ואשכנזי מסכלים את הריבונות מול האמריקאים - שנתניהו יאכל את הדייסה שבישל"

חברת הכנסת איילת שקד מספרת באולפן כיפה כי נתניהו לא רוצה אותם בקואליציה: "אף אחד לא מדבר איתנו וזה בכלל לא על הפרק", ותוקפת את פעילות הממשלה: "הממשלה הזו מתעסקת באאודי אחד או בשני אאודי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/06/20 15:00 ב בתמוז התשפ

"גנץ ואשכנזי מסכלים את הריבונות מול האמריקאים - שנתניהו יאכל את הדייסה שבישל"
ח"כ איילת שקד באולפן כיפה , צילום: כיפה

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) מבטיחה לטפל במשבר החמ"ד: "למרות שאנחנו באופוזיציה, זה על הכתפיים שלנו", וטוענת כי אשכנזי וגנץ מדברים על האמריקאים כדי לסכל את מהלך הריבונות: "נתניהו מסונדל". 
 


איפה המדינה נכשלה בטיפול בקורונה? 

"הקורונה כאן והיא לא הולכת לשום מקום. אנחנו כל הזמן אומרים שהמדינה צריכה לדעת לתפקד בשגרת קורונה. העסקים, הכלכלה והמשק צריכים לתפקד כרגיל, אנשים צריכים להיזהר, ללכת עם מסכות, לשמור מרחק ולשטוף ידיים. האוכלוסייה המבוגרת חייבת להימנע מיציאות לא הכרחיות. 

הגישה של לסגור שכונות מסוימות היא בגדול נכונה, אנחנו מתנגדים התנגדות נחרצת לסגר על כל המשק או הסגרים טוטליים, אבל סגרים נקודתיים זו החלטה נכונה. אני רוצה להגן על הציבור החרדי ולהגיד שהוא ציבור ממושמע, כולם עם מסכות, מקפידים על הכללים. זו אוכלוסייה יותר צפופה, ולכן המחלה מתפרצת שם יותר, אבל לא צריך לבוא אליהם בטענות. 

הממשלה לא עושה כל מה שהיא צריכה כדי לטפל בקורונה. למה לעזאזל לא מפעילים את האיכון של השב"כ, זה כלי אפקטיבי לקטיעת שרשרת ההדבקה. למה לא מפעילים אותו? פשוט בזבוז זמן". 

ח"כ בנט אמר שהוא מוכן להיכנס לקואליציה גם בלי תפקיד שר ובתנאי שיתנו לו סמכויות לטיפול בקורונה. זה אומר שגם את מוכנה לוותר על תפקיד ולהיכנס לקואליציה? 

"הממשלה הזו, נכון להיום, לא עושה מה שצריך בנוגע לטיפול בקורונה. היא לא פועלת להגדלת כמות הבדיקות, היא לא עושה מה שצריך כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה ולא מפעילים בדיקות סרולוגיות. אם יתנו לו סמכויות בהחלט שנכנס. למה לא נכנסנו? בגלל שלא נתנו לנו שום השפעה. לא היינו מוכנים להיכנס סתם לקישוט. 

אני אגיד לך משהו עצוב, אף אחד לא מדבר איתנו וזה בכלל לא על הפרק. שני ראש ממשלה יושבים בממשלה נופחת ומתעסקים בשטויות כל היום בזמן שאין לאנשים איך להביא משכורת הביתה. אנחנו נמצאים במשבר כלכלי מהקשים שידענו מאז קום המדינה והממשלה הזו מתעסקת באאודי 1 או בשני אאודי. גם בנושא הריבונות הממשלה הזו תקועה, כחול לבן שמים מקלות בגלגלים. גנץ ואשכנזי עובדים על סיכול הריבונות. למה להיכנס?" 

האם הציונות הדתית לא בממשלה בגלל היחסים העכורים בינכם לבין משפחת נתניהו?

"היחסים בין גנץ לנתניהו היו הרבה יותר עכורים. צריך לזכור את קמפיין הבחירות הנבזי שהם עשו אחד נגד השני. בפוליטיקה, אני מקווה, שיחסים אישיים זה לא מה שקובע. נתניהו רצה אותנו בחוץ כי הוא לא אוהב פוליטיקאים חזקים לידו. זו עובדה ואי אפשר להתווכח איתה, וזה אחרי שהלכנו איתו בנאמנות שנה שלמה, סרבנו להצעות מרחיקות לכת מכול לבן ושמרנו על גוש הימין  - בסוף נתניהו פירק את הגוש והלך לחתונה עם גנץ לממשלה שמפקירה את האזרחים שלה ומתעסקת בשטויות.

נתניהו בחר להיות לבד. אם הריבונות היתה חשובה לו, הוא היה מבין שהוא צריך את הציונות הדתית והימין האידאולוגי איתו בממשלה, כנראה שזה לא מספיק חשוב לו אז הוא בחר שותפים חדשים. גנץ ואשכנזי לא רוצים את הריבונות, זה לא סוד, ועוסקים בסיכול הריבונות. ברגע שנתניהו בחר ללכת איתם, והכניס בהסכם הקואליציוני סעיף לבקשת גנץ ואשכנזי שאומר שהריבונות תתקיים רק בהסכמה מלאה של האמריקאים, הוא מסונדל. גנץ ואשכנזי לא פראיירים ועובדים עם האמריקאים, זו דייסה שהוא בישל. שמעתי עוד בלוף - ריבונות בפעימות. אין דבר כזה, מה שלא יחילו ביולי כבר לא יקרה בזמן הקרוב". 

משבר בחמ"ד הולך ומחריף. מדוע בנט לא הכניס את הכספיים של החמ"ד לבסיס התקציבי בקדנציה הקודמת? 

"קודם כל הכנסנו מאות מליונים לבסיס התקציב, אבל לא את הכל. החמ"ד לא צריך להיות אח חורג ולקבץ נדברות. כל התקציב של החמ"ד צריך להיות מעוגן כולו בבסיס התקציב. אנחנו עיגנו בתקציב וחלק נשאר בבסיס התקציב. מהרגע שנכנסנו לפוליטיקה ב-2013 דאגנו לכסף התוספתי לחמ"ד, עכשיו אנחנו מנסים לדאוג מהאופוזיציה, אבל זה יותר קשה. הציונות הדתית צריכה להבין משהו,שהשר אלקין אמר פה בכיפה ביושר, חבל שהנציגים הסרוגים בליכוד לא אמרו את זה לפני הבחירות, אלא רק עכשיו. הם לא מסוגלים לדאוג לצרכי הציונות הדתית מתוך הליכוד כי אין להם כוח פוליטי בליכוד ואין להם מנופי לחץ על נתניהו ועל ישראל כץ. רק מפלגה מחוץ למפלגת השלטון יכולה לעשות את זה. ולכן אני תמיד אמרתי, לציונות הדתית חייבת להיות מפלגה מהרבה סיבות, גם אידאולוגיות וגם מסיבות של צרכי המגזר. למרות שאני באופוזיציה אני מבינה שהאחריות על תקציב החמ"ד נמצא על הכתפיים שלנו - אנחנו מבינים את זה. אנחנו מנסים לעשות כל מאמץ גם מול משרד האוצר וגם מול ועדת הכספים, יש לנו יכולות ומהלכים במשרד האוצר, זה הרבה יותר קשה מהאופוזיציה, אבל אנחנו רואים היטב שגם פרץ וגם הנציגים הסרוגים של הליכוד לא מצליחים לטפל בזה והם גם לא יצליחו לטפל בזה. בסוף צריך כוח פוליטי מבחוץ".