ר"מ בישיבת בני עקיבא נחלים: "מסכה מצילת חיים"

אחרי שהישיבה נכנסה לבידוד בעקבות תלמיד חולה קורונה, עכשיו מתברר כי בזכות הקפדה על עטיית מסכה, נצלו התלמידים והמורים מהידבקות. סיום השנה בישיבה נדחה לשבוע הבא

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/20 14:43 א בתמוז התשפ

ר"מ בישיבת בני עקיבא נחלים: "מסכה מצילת חיים"
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Nati Shohat/Flash90

בישיבה בני עקיבא בנחלים התגלה בשבוע שעבר חולה קורונה מאומת. ההודעה על כך התקבלה ביום שלישי וכבר באותו ערב נשלחו כלל התלמידים לביתם והישיבה נסגרה. בהודעה מטעם הישיבה להורי התלמידים נאמר: "לצערנו נתגלה חולה מאומת בישיבה. המשמעות היא שמחר הישיבה תיסגר ותלמידים מסוימים יקבלו הודעה שעליהם להיכנס לבידוד ולבדיקות".

הרב רועי קרונפלד, ר"מ בישיבת נחלים אמר לחדשות כיפה כי התלמיד החולה הקפיד מאוד על עטיית מסכה: "אמא של התלמיד אמרה לו שהיא לא רוצה שהוא יחזור עם קורונה הביתה. התלמיד גילה אחריות והקפיד מאוד על עטיית מסכה. בישיבה אצלנו הקפדנו על הנחיות משרד הבריאות אבל תמיד יש מי שמקפיד יותר. אותו תלמיד קרא בתורה בישיבה שכהוא עוטה מסכה".

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=3189548541166342&id=100003336811533

הרב קרונפלד, שנכנס בעצמו לבידוד אמר כי חשש מתוצאות בדיקת הקורונה שערך למרות שהרגיש טוב. בשיחה הדגיש קרונפלד כי ההקפדה של התלמיד בעטיית המסכה הובילה לכך שאף אחד לא נדבק ממנו, לא מהתלמידים ולא מצוות הישיבה. "התלמיד החולה אמנם היה בצמוד לחברים שלו אבל בזכות העובדה שהקפיד מאוד על מסכה כל 85 הבדיקות חזרו שליליות. בזכות ההקפדה על מסכה רק 85 תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד". 

את שנת הלימודים היו אמורים לסיים בישיבת נחלים ביום חמישי שעבר, כפי שפסק בית הדין הארצי. בשל הבידוד שנכפה על תלמידים ואנשי צוות רבים החליטו כי התלמידים יחזרו למסיבות סוף שנה בשבוע הבא, והכל לפי הנחיות משרד הבריאות.