אושר: הארכת תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת פעילות בעקבות הקורונה

מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת פעילות בעקבות נגיף הקורונה. התקנות בחוק החדש מסדירות את התנאים לפעילותם של מקומות הפתוחים לציבור במטרה לצמצם את סיכון ההדבקה במקומות אלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/20 07:33 א בתמוז התשפ

אושר: הארכת תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת פעילות בעקבות הקורונה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אושר סופית. מליאת הכנסת אישרה אמש (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום להגבלת פעילות בעקבות נגיף הקורונה. בכך מחליפה הצעת החוק שהתקבלה את התקנות שהותקנו בידי הממשלה ביום כ"ה באדר ה'תש"ף (21 במרס 2020). 17 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק ועוד שניים נמנעו.

על פי הצעת החוק החדשה, נקבעו למשך 45 יום הוראות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה ומניעת הדבקה בנגיף באמצעות מגבלות שונות שמטרתן ריחוק חברתי. התקנות בחוק החדש מסדירות את התנאים לפעילותם של מקומות הפתוחים לציבור, מסחר ועסקי בילוי ופנאי במטרה לצמצם את סיכון ההדבקה במקומות אלה. 

נוסף על כך התקנות מגבילות את פעילותם של מקומות ועסקים שבהם מתרחשת התקהלות משמעותית ומתקיים לגביהם חשש לבריאות הציבור כגון מקומות עבודה, גני שעשועים, מקוואות ועוד. כמו כן, התקנות קובעות כללי התנהגות במרחב הציבורי, במקומות עבודה ועוד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "בהעדר יכולת לפנות לכנסת בתאריך התקנת התקנות, ובשים לב לצורך החיוני והדחוף להתאים את המגבלות השונות למצב התחלואה ולנסיבות התפשטות הנגיף בישראל כדי להגן על בריאות הציבור, נאלצה הממשלה להשתמש בכלי של תקנות שעת חירום. בימים אלה מקדמת הממשלה את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה כדי להקנות לממשלה את הסמכויות הנדרשות להמשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, בחקיקה ראשית. חוק זה ייתן לממשלה את הכלים המתאימים להתמודדות כאמור, בין השאר, במקום תקנות הגבלת פעילות".