הישג לאופוזיציה: שינוי "תקנות הקורונה" בוועדת חוקה

האופוזיציה הצליחה לשנות מספר תקנות שעת חירום, העוסקות באכיפת חוקי המאבק נגד הקורונה, ח"כ מאיר כהן: "הצליחו לתקן תקנות לשעת חירום כך שישמרו על בריאות הציבור מבלי לפגוע בזכויות הפרט לרבות החופש להפגין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 19:11 כד בסיון התשפ

הישג לאופוזיציה: שינוי "תקנות הקורונה" בוועדת חוקה
ועדה בכנסת. ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתום דיון ארוך בוועדת חוק חוקה ומשפט, הצליחה האופוזיציה לשנות את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום, המשמשות לאכיפת המאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה, מקצה לקצה.

בין השינויים שהושגו עליהם נאבקו חברי סיעות יש עתיד, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת ניתן לציין את הורדת הסעיף שהיה מאפשר כניסת שוטרים לבתי אזרחים ללא צו שיפוטי, את השמירה על זכות ההפגנה, את הסרת עונשי המאסר של עד חצי שנה (העונש יהיה קנס כספי בלבד) ואת הגבלת הארכת התקנות ל-45 ימים נוספים בלבד מעבר ל45 ימים שנקבעו.

כך, בסופו של יום, מגיעה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שאינה פוגעת באזרחי ישראל, כפי שהיה עשוי להיות אם נוסח החוק לא היה משתנה. 

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת יש עתיד-תל"ם, ח"כ מאיר כהן אמר בסוף הדיון: "האופוזיציה בהובלת יש עתיד-תל"ם ובשיתוף פעולה וראוי לציון עם יו"ר הוועדה יעקב אשר, הצליחו לתקן תקנות לשעת חירום כך שישמרו על בריאות הציבור מבלי לפגוע בזכויות הפרט לרבות החופש להפגין".