הקלטות נוספות מישיבת קבינט הקורונה: עימות בין דרעי לנתניהו

ראש הממשלה פנה היום ליועמ"ש בבקשה שיפתח בחקירה נגד המדליפים מקבינט הקורונה, אך הדבר לא עזר לו. הערב פורסמו הקלטות נוספות בהן נשמע דרעי מתעמת עם נתניהו על רקע משבר הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 22:48 ל בסיון התשפ

הקלטות נוספות מישיבת קבינט הקורונה: עימות בין דרעי לנתניהו
דרעי ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (ב') מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את מקור ההדלפות מקבינט הקורונה, מנדלבליט הגיב כי יבחן את הדבר והערב הודלפה הקלטה נוספת מאותו קבינט ממש, קבינט הקורנה. גם ההקלטה הנוספת פורסמה הערב בחדשות 12.

בהקלטה החדשה שפורסמה נשמע שר הפנים אריה דרעי, אומר לבנימין נתניהו דברים קשים בעקבות סירובו של נתניהו להעביר סמכויות לרשויות המקומויות, ולא לשב"כ, במסגרת המאבק בהתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה: "אנחנו כבר הכרענו, אתה הכרעת אדוני, הממשלה הכריעה לפתוח את כל המשק, והשאלה היא האם להתחיל לסגור את המשק או להמשיך עם המשק פתוח ואיך מתנהגים. זו כל השאלה. לכן אני אומר, במצב נתון כזה, שהמשק פתוח, בוא נראה איך מחזיקים אותו. בוא נעשה ניסוי של שבועיים לפני שנסגור חלילה וחס, בוא נעשה ניסיון - מה שלא עשינו עד היום, וניתן את האחריות לרשות המקומית שהיא תנהל את האירוע".

 

בהקלטות שפורסמו אתמול מתוך קבינט הקורונה, נשמע ראש השב"כ נדב ארגמן מבקש בתוקף שלא להכניס את השב"כ פעם נוספת לתוך האיכונים: "מה שאני מבקש ששב"כ לא נכנס כרגע לחקיקה ראשית". דבריו של ארגמן נאמרו לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי כדי לחדש את האיכונים יש צורך בחקיקה מסודרת. לדברי ארגמן, "מה שצריך ברמת ההכשרה למקצוע ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, ולעבוד חזק אבל חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות".