הרמטכ"ל לשר הביטחון: צריך לסגור את גלי צה"ל

רב אלוף אביב אביב כוכבי ביקש משר הביטחון בני גנץ שיוציא את גלי צה"ל מתחום סמכותו. בקשתו של כוכבי מגיעה על רקע סערות פוליטיות אותן מעוררת התחנה הצבאית. ח"כ קרעי: "אין מקום במדינה דמוקרטית לתחנה צבאית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 20:10 ל בסיון התשפ

הרמטכ"ל לשר הביטחון: צריך לסגור את גלי צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי עם שר הביטחון גנץ, צילום: משרד הביטחון

הרמטכ"ל אביב כוכבי פנה לשר הביטחון בני גנץ במהלך שיחה ביניהם, ואמר כי גלי צה"ל צריכה להיסגר או להיות מאוזרחת, רק שלא תהיה תחת סמכותו. כך פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 12. בעבר, גם ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, השמיע דעה דומה על התחנה הצבאית. בקשתו של כוכבי מגיעה על רקע הסערות הפוליטיות אותן מעוררת התחנה הצבאית לעיתים לא רחוקות. 

ח"כ שלמה קרעי מיהר להגיב על הפרסום: "אני מברך את הרמטכ"ל על מסקנתו המתבקשת. אין מקום במדינה דמוקרטית לתחנה צבאית וגם אם היתה לכך הצדקה בעבר, הרי שגלי צה"ל היא כבר מזמן תחנה רגילה לחלוטין ויש להפריטה. אני מצפה שיתמכו בהצעת החוק שלי שקובעת זאת באופן מסודר ומוציאה את גל"צ לשוק הפרטי כתחנה ארצית פרטית ראשונה בישראל.

גם ח"כ מתן כהנא מיהר לברך על דבריו של כוכבי: "מברך את הרמטכ"ל כוכבי על הפניה האמיצה. בדמוקרטיה מתוקנת אין מקום לתחנת רדיו צבאי. את החוק שהגשתי להפרטת גל"צ יש להעביר בהקדם ולאפשר לציבור לקבוע את אופי התחנה ועיתונאיה".