אברי גלעד התבטא נגד ערבים והתנצל: "אמירה לא כל כך מוצלחת"

מגיש הטלוויזיה ניהל דיון בתכנית אותה הוא מגיש וטען כי ש"זעם הוא מצבם הטבעי של הערבים". גלעד כתב כי הוא לא מתרגש מכך שמאשימים אותו בגזענות, אך התנצל על דבריו: "עוד סערת רשת על כלום, כמה אלימות ברשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 14:02 ל בסיון התשפ

אברי גלעד התבטא נגד ערבים והתנצל: "אמירה לא כל כך מוצלחת"
אברי גלעד. מתנצל על דבריו, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

המגיש אברי גלעד, אירח בתכנית הבוקר, אותה הוא מנחה, את איש מפלגת העבודה אחסן חלאילה. במהלך השיחה דיברו השניים על האוכלוסייה הערבית ובה הביע גלעד את מורת רוח על האוכלוסייה הערבית שלדעתו מתמודדת עם דברים רק בזעם: "כיהודי לערבי, המצב הקבוע שלהם זה זעם, ולא סתם. כל פעם יש יום זעם, תמיד הכעס, אין בארגז הכלים הרגשי שום דבר אחר חוץ מכעס וזעם. ראית פעם הומור, חיוך, אהבה, נתינה, קבלה? משהו? תמיד הכעס הזה".

דבריו של גלעד עוררו זעם ברשתות החברתיות, ומיהרו להאשימו בגזענות. גלעד אף נקרא לשיחת הבהרה במהלכה התנצל על דבריו, וההתנצלות התקבלה. לאחר האירוע פרסם גלעד פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו דיבר על האירוע: "הבוקר בתכנית הבוקר יצאה לי אמירה לא כל כך מוצלחת, במסגרת דיון על תגובת הירדנים לתכנית הסיפוח. מתנצל בפני ערביי ארץ ישראל שנפגעו, לא התכוונתי אליכם". 

צילום: צילום מסך

במקביל הסתייג גלעד מהיחס שקיבל מיד כשהוא הואשם בגזענות: "אין לי עניין להוכיח שאני לא גזען, המילה הזאת היא סתם מילת גידוף של השמאל הרדיקאלי ברחבי העולם כלפי כל מי שלא חושב שכמוהם. שיהיה גזען. גזען שמחזיק, למשל, חבר פאנל קבוע ערבי. ממש קו קלוקס קלאן. הסערה תחלוף עוד 24 שעות, תירשם בתוצאות החיפוש בגוגל לנצח, מי חושב שאני גזען יתחזק בדעתו, מי שיודע מה אני ומי אני יגחך וימשיך הלאה. עוד סערת רשת על כלום, כמה אלימות ברשת".