קבינט הקורונה יתכנס לדיון חירום בהגברת האכיפה

עקב עליית התחלואה הקבינט יתכנס לדיון מיוחד בו ידונו בעניין הגברת האכיפה, והמשך איכון הניידים. היום ישובו הרכבות לפעילות, אך כמות הנוסעים נמוכה מהרגיל. בגרויות תש"ף מתחילות גם כן אך ישנן סוגיות שאינן פתורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 07:32 ל בסיון התשפ

קבינט הקורונה יתכנס לדיון חירום בהגברת האכיפה
צילום: Israel Sellem/POOL

קבינט הקורנה יתכנס היום (ב') לדיון חירום בנושא בלימת התפשטות הנגיף בישראל. עקב עליית התחלואה בישראל ידונו באפשרות להגביר את האכיפה והקנסות כנגד מפירי הנחיות, ועונש חמור על התקהלויות. חלק מהשיקולים בקבינט היא למצוא איזון בין ניסיון להחמיר בהנחיות על מנת למנוע גל הדבקה גדול, לבין מניעת פגיעה כלכלית נוספת במשק הישראלי.

דיון נוסף שהוא יתקיים הוא השבת איכוני הניידים, שיאתרו חולי קורונה והיכן הם היו. אמש בישיבת ממשלה קרא שר האנרגיה יובל שטייניץ להחזיר באופן מיידי את איכוני השב"כ לחולי קורונה, "כדי שניתן יהיה לחזור ולקטוע את שרשראות ההדבקה בתוך שעות ספורות, ולא לאחר ימים". אלא שבהקלטות שנחשפו בחדשות 12 מסתבר שראש השב"כ, נדב ארגמן, התנגד בעצמו לקיום האיכונים: "מה שאני מבקש ששב"כ לא נכנס כרגע לחקיקה ראשית".

הרכבת חוזרת אבל הנוסעים לא

 רכבת ישראל חוזרת הבוקר לפעילות ואיתה שינויים רבים על מנת למנוע צפיפות וסכנת הדבקה. על פי רכבת ישראל בשגרת קורונה תהיה הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הנפקת שובר כניסה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. ברכבת אף הגדילו להורות, שכדי שלא יוסרו המסכות במהלך הנסיעה ובתחנות, נאסר על הנוסעים לאכול או לערוך שיחות טלפוניות בעת השהות ברכבת.

אלא שמתברר שהציבור לא שש לחזור לרכבת עד השעה 20:00 אמש הוזמנו 32 אלף כרטיסים בלבד, הבוקר עלה המספר ל-38 אלף כרטיסים, זאת לעומת רבע מיליון כרטיסים שנמכרים בממוצע ביום רגיל טרם המשבר. בנוסף בצה"ל הורו לכל החיילים שיש איסור על חיילים להשתמש בשירותי הרכבת. בעקבות עליית התחלואה בישראל, ובשל החשש לעומסים ברכבת, הוחלט כי חיילים לא ייסעו ברכבת.

הבגרויות מתחילות אך עדיין יש שאלות פתוחות

מערכת החינוך פותחת היום את עונת בגרויות קיץ תש"ף, בה צפויים להיבחן כ-190,000 תלמידים. הבחינות ייפתחו עם מקצועות המדעים, עם בחינה בכימיה, והבחינה האחרונה צפויה להתקיים ב-27.7.2020 - עם מועד ב' במתמטיקה. הבחינות תתקיימנה בכפוף להנחיות משרד הבריאות, תוך הקפדה על עטיית מסיכה, שמירת מרחק של 2 מטרים והגבלה של בין 15 ל-19 נבחנים בכיתה.

ישנן שאלות שטרם קיבלו תשובה והן בעיקר כלפי התלמידים שלא יוכלו להגיע לבחינות כי הם נמצאים בבידוד או נדבקו בקורונה. אמנם משרד החינוך קבע מועדי ב' לכל הבגרויות בחודש אוגוסט, אך יש תלמידים שגם במועדי ב' לא יכולו לגשת כי הם צפויים כבר להתגייס לצבא, או שעדיין נמצאו חולים בקורונה. בשלב זה משרד החינוך מסר שיינתן מענה נקודתי, שיכלול משגיח חיצוני וסטנדרטים מחמירים, כנהוג בבחינות הבגרות. אך הפרטים עדיין מעורפלים.