אלקין על התקציב החד שנתי: "מצפה מכחול לבן להקשיב"

השר זאב אלקין התייחס למחלוקת בין כחול לבן והליכוד לגבי העברת תקציב חד שנתי, כדרישת הליכוד ופקידי האוצר או דו שנתי, כדרישת כחול לבן וכמו שהוסכם בהסכם הקואליציוני: "הניסיון לשייך את זה לפוליטיקה לא נכון, זה בגלל המצב עם הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 10:13 כט בסיון התשפ

אלקין על התקציב החד שנתי: "מצפה מכחול לבן להקשיב"
השר זאב אלקין , צילום: יח"צ

השר לענייני מים והשכלה גבוהה, זאב אלקין, התייחס הבוקר (א') בראיון לגל"צ, לוויכוח בין מפלגתו למפלגת "כחול לבן" בשאלת העברת תקציב חדש שנתי או דו שנתי.

לדבריו, "הניסיון לשייך את זה לפוליטיקה לא נכון, זה בגלל המצב עם הקורונה. אם כל בעלי המקצוע ממליצים על תקציב חד שנתי, אני מצפה מכחול לבן, שתמיד דיברו על מקצועית, להקשיב לזה"

נציין כי פקידי האוצר תומכים בעמדת הליכוד וסוברים כי יש להעביר תקציב לשנה אחת בלבד, על רקע אי הוודאות הכלכלית, האבטלה הגואה והחשש ממיתון. לעומת זאת,  בכחול לבן סוברים כי לנתניהו יש אינטרס פוליטי להעביר תקציב חד שנתי, על מנת להשאיר בידיו את האופציה לפרק את הממשלה על רקע העברת התקציב לשנה הבאה, ללא החלפתו על ידי גנץ, כמו שסוכם ביניהם בהסכם הקואליציוני , במקרה של פירוק ממשלה.

כך שבמקרה שהממשלה תתפזר בעקבות אי העברת תקציב, ישאר נתניהו ראש ממשלה, ולטענת כחול לבן, ההסברים המקצועיים הם רק תירוץ לראש הממשלה לשמור על כל האופציות פתוחות עבורו. 

אלקין גם לגבי  סוגיית החלת הריבונות הנמצאת גם היא במחלוקת בין הליכוד וכחול לבן , "הדבר הכי נורא שיכול לקרות למדינת ישראל זו מחשבה על חזרה לגבולות 67', וכל עוד לא מחילים ריבונות האפשרות הזו תמיד על השולחן"