משרד החינוך החליט: מועד ב' לבגרויות בגלל הקורונה

כפי שפורסם בכיפה, משרד החינוך מפרסם את ההנחיות לבחינות הבגרות שאמורות להתחיל השבוע בצל הקורונה ומאפשר מועדי ב ואף בחינה בית ספרית למבודדים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/20 16:11 כז בסיון התשפ

משרד החינוך החליט: מועד ב' לבגרויות בגלל הקורונה
בחינת בגרות. אילוסטרציה, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

שבוע לפני תחילת הבגרויות, משרד החינוך מפרסם את ההנחיות שלו לקיום הבחינות בבתי הספר. במשרד מבהירים כי בהתבסס על מתווה החזרה לשגרה, הוסרו המגבלות באשר למספר התלמידים בכיתה, ועל כן, ניתן לשבץ משגיח לכל כיתה של  19-15 נבחנים. עם זאת, משרד החינוך מבהיר שהכל תלוי בשינויים בהנחיות של משרד הבריאות ובעצם רומז שהכל עלול להשתנות ובתי הספר צריכים להיות ערוכים לכך.
במשרד מבקשים להקפיד על שמירת מרחק בתאם להנחיות משרד הבריאות, עטית מסכה במהלך ההבחנות וכן הצהרת בריאות חתומה מכל נבחן

עבור תלמידים או בתי ספר שנמצאים בבידוד בימי הבחינות, המשרד מציע פתרון של מועד ב לבחינות הבגרות שיערכו בתחילת חודש אוגוסט: "כולנו ערים לכך שבעת האחרונה, מספר בתי ספר הוכנסו לבידוד בשל הידבקות של אחד או יותר מאנשי הצוות/תלמידים בנגיף הקורונה.
כדי לתת מענה למקרים אלו, לצד שמירה על סטנדרטיזציה ושוויוניות בבחינות הבגרות, נאפשר מועד נוסף בתחילת חודש אוגוסט בתאריכים 2020/8/6-3 אשר במסגרתו במהלך 4 ימים רצופים יתקיימו מרבית בחינות הקיץ.
נציין, כי תלמיד לא יוכל לגשת לבחינות בשני המועדים. למועד זה יוכלו לגשת:
א. בתי ספר ששהו בבידוד לקראת המועד או במהלכו
ב. תלמידים בודדים שנמצאו בבידוד לקראת מועד הבחינות ובמהלכו
ג. תלמידים שנדבקו בנגיף הקורונה ובשל כך נבצר מהם להגיע לבחינה."

עבור תלמידים שלא יוכלו לשני המועדים בשל בידוד או הידבקות גם במועד החלופי, המשרד יאשר להם לגשת לבחינה בית ספרית באישור הפיקוח (בכפוף להצגת אישור רפואי)  וכך גם עבור תלמידים שאמורים להתגייס במועד החלופי ולא יכלו לגשת למועד הראשון.

גם לתלמידים שנמצאים בקבוצת סיכון (או שאחד מבני המשפחה נמצא בקבוצת סיכון), המשרד נותן הנחיה מפורטת:
א. תלמידים שאחד או יותר מבני משפחתם מהווה חלק מקבוצת סיכון – במקרים אלו נאפשר לתלמידים להיבחן בכיתה קטנה (עד 6 תלמידים) עם משגיח חיצוני, תוך שמירה על הכללים לריחוק חברתי והימנעות מקסימאלית מחשיפתם לקבוצה גדולה של תלמידים.
ב. תלמידים המהווים חלק מקבוצת סיכון – במקרים אלו יש לפנות לוועדת חריגים באגף הבחינות, בצירוף מסמכים רפואיים מנומקים על ידי רופא מקצועי. הפניה תובא בפני ועדה אשר תחליט על אופן היבחנותו של התלמיד.