הבגרויות חוזרות בשבוע הבא - איך זה יעבוד?

משרד החינוך פרסם את לו"ז הבגרויות המצומצם, שיחלו בשבוע הבא, אך טרם ברור מה יעשו אלפי התלמידים הנמצאים בבידוד. ייתכן כי הם יוכלו לעשות את הבגרויות במועדים מיוחדים, או שציוני הבגרות שלהם ישוקללו מציוני הבחינות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/06/20 17:59 כב בסיון התשפ

הבגרויות חוזרות בשבוע הבא - איך זה יעבוד?
בחינת בגרות. אילוסטרציה, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

האם משרד החינוך ערוך לקראת הבגרויות שיחלו בשבוע הבא? במשרד פרסמו את לו"ז הבחינות, שייערכו השנה במתכונת מצומצמת, בשל משבר הקורונה. כזכור, בתחילת חודש אפריל גיבשו במשרד החינוך מתווה לדרך התנהלות הבחינות, לאחר החזרה לשגרה, והיום פרסמו במשרד את הלו"ז המפורט של הבחינות.

על פי הלו"ז שפרסם המשרד, בשבוע הראשון, כלומר בשבוע הבא (21.6-25.6), יתקיימו הבחינות באשכול מדעים – התלמידים ייבחנו באחד ממקצועות כימיה, פיזיקה, ביולוגיה או מדעי המחשב, בהתאם להחלטת בית הספר. 
בשבוע השני (28.6-2.7): בגרות במקצוע מתמטיקה.
בשבוע השלישי (5.7-9.7): בגרות במקצוע אנגלית.
בשבוע הרביעי (12.7-16.7): בגרות באחד מהמקצועות היסטוריה, תנ"ך, ספרות או אזרחות (על פי בחירת בתי הספר השונים).
בשבוע החמישי (19.7-23.7): בגרות בשפת אם.
(באתר משרד החינוך ניתן למצוא את הלו"ז המפורט של כל בחינה ובחינה).

עם זאת, במשרד החינוך טרם פרסמו התייחסות לגבי תלמידים הנמצאים בבידוד או נדבקו בקורונה. כזכור, בשבועות האחרונים נרשמה התפרצות חריפה בבתי הספר התיכונים ברחבי הארץ. נכון להיום, על פי נתוני משרד החינוך, מספר החולים הכולל במערכת החינוך עומד על 506 (מתוך כ- 2,300,00 תלמידים ומתוך כ- 200,000 עובדי הוראה). 
סך הכל מוסדות חינוך סגורים: 183 (מתוך כ- 5,200 בתי ספר וכ- 20,000 גני ילדים). לאורך השבוע החולף שבו לשגרת לימודים 15 בתי ספר וגנים. במהלך השבוע הקרוב צפויים לשוב עוד 46 (בתי ספר: 26 גנים: 20).
25,669 עובדי הוראה ותלמידים  נמצאים בבידוד מניעתי (מתוך: 2.3 מיליון תלמידים
וכ- 200,000 עובדי הוראה), כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

לחדשות כיפה נודע כי במשרד החינוך בוחנים שתי אפשרויות לקיום הבגרויות עבור המבודדים והחולים. האחד - יתקיימו בחינות מועד ב' (המתקיימות בשנים רגילות במקצועות מתמטיקה ואנגלית בלבד), עבור כלל המקצועות, במועד מאוחר יותר הקיץ. האפשרות השנייה היא לשקלל עבור התלמידים הללו מתוך ציוני הבחינות שהספיקו לעשות השנה את ציון הבגרות הסופי.

ממשרד החינוך נמסר כי עם תום גיבוש המענים, המשרד יפרסם אותם באופן מסודר למנהלי בתי הספר, המורים והתלמידים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן