אחרי הסערה: הרכבת תאפשר רכישת כרטיסים לפני שבת

אחרי הודעת הרכבת כי הזמנת כרטיסים תתאפשר 48 שעות מראש בלבד, מה שצפוי היה לפגוע בשומרי השבת, שלא יכלו להזמין כרטיסים ליום חזרת הרכבת, הנחתה שרת התחבורה לאפשר רכישת כרטיסים כבר מיום שישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 21:10 כו בסיון התשפ

אחרי הסערה: הרכבת תאפשר רכישת כרטיסים לפני שבת
רכבת ישראל, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי החלטת רכבת ישראל, שצפויה לחזור לפעילות ביום שני הקרוב, לאפשר רכישת כרטיסים רק 48 שעות מראש, התקבלו פניות רבות ברכבת ובמשרד התחבורה במחאה על כך שהרכישה תתחיל למעשה בשבת, ובעצם, בשל הגבלת המקומות, יש סבירות גבוהה כי שומרי השבת לא יספיקו לרכוש כרטיסים בזמן.

שאלות ותשובות: איך מנפיקים כרטיס כניסה לרכבת

בעקבות הטענות הורתה הערב (ה') שרת התחבורה, מירי רגב, לאפשר להזמין כרטיסים כבר ממחר לרכבות של יום שני. מלשכתה של רגב נמסר כי היא "הנחתה את רכבת ישראל לאפשר הזמנת שוברי נסיעה ברכבת ליום שני כבר ממחר בשעות הבוקר, על מנת לאפשר לשומרי השבת אפשרות לנסיעה ברכבת ביום שני".

בשיחה עם ynet אמרה שרת התחבורה כי "שומרי השבת צריכים לקבל הזדמנות הוגנת לרכישת כרטיסים לנסיעה ברכבת. לכן כרטיסים לנסיעה בימי שני ייפתחו לרכישה כבר ביום שישי. ההיערכות לנסיעה ברכבת במתכונת הקורונה, מעלה אתגרים ייחודיים הדורשים פתרונות מקוריים וטכנולוגיים".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "השינוי חשוב והיה נצרך. קיבלנו פניות רבות בנושא. הנכונות למציאת פתרונות לכלל האוכלוסיות, כאשר זה לא בא על חשבון כולם, היא חשובה".