מתווה הרכבת החדש: כדי לקנות כרטיסים - צריך לחלל שבת

רכבת ישראל מפרסמת את ההנחיות החדשות הדורשות מהנוסעים להנפיק שובר כניסה 48 שעות מראש. המשמעות היא שאם רוצים לקנות כרטיסים ליום שני הקרוב עם חזרת הרכבת יש להזמין את הכרטיסים בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 15:00 כו בסיון התשפ

מתווה הרכבת החדש: כדי לקנות כרטיסים - צריך לחלל שבת
דתיים נשארים בחוץ, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אמש (ד') פורסמו ההנחיות החדשות לקראת קווי הרכבת שישובו לפעילות החל מיום שני 22.6. חלק מהשינויים שנקבעו על ידי משרד התחבורה הם שהנוסעים יידרשו להנפיק שובר כניסה לרכבת הרצויה על בסיס מילוי מספר זהות. הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה, כל זאת על מנת לשמור שבכל רכבת לא יהיו למעלה מ-500 נוסעים.

הבעיה שצצה היא שתאריך פתיחת הרכבות הוא ביום שני, והזמנת שובר כניסה מתאפשרת עד 48 שעות לפני, מה שאומר שבכדי לנסוע ביום שני הקרוב ברכבת יש להנפיק את השובר בשבת. אפשרות הנפקת האישורים תפתח ביום שבת בבוקר מה שאומר ששומרי השבת לא יוכלו להזמין אישורים. כל שומרי השבת יאלצו להמתין עד מוצאי שבת בכדי להנפיק אישורים, אך הסיכוי שיצליחו להשיג כאלו נמוך, בהתחשב בעובדה שבכל רכבת יש הגבלה של 500 נוסעים בלבד.

בציבור החרדי צצה בעיה נוספת, היות וניתן להזמין את השוברים רק דרך האינטרנט, דבר שלרבים במגזר אין גישה אליו. בקהילות חרדיות מסוימות ישנן כאלו שהרבנים בהם אוסרים על כל שימוש באינטרנט. החרדים הם גם אוכלוסייה שמרבה להשתמש בתחבורה הציבורית, ומעטים מחזיקים ברכב פרטי. מה שנותר הוא לקוות שבאמצעות הטלפון רכבת ישראל תהיה זמינה ושיישארו שוברים, בהתחשב במהירות בה ניתן להשיג את השוברים בצורה מקוונת.