תקוצר פגרת הקיץ בבתי הדין הרבניים

ועדת החוקה אישרה את סמכות השר לשירותי דת לצמצם את פעילות בתי הדין לנושאים דחופים בלבד, כמו במקרה של התפרצות הקורונה. בנוסף, אושר בוועדה קיצור פגרת הקיץ של בתי דין, לאחר שקוצרה גם בבתי המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/20 12:17 כה בסיון התשפ

תקוצר פגרת הקיץ בבתי הדין הרבניים
בית דין רבני. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), אישרה היום (ד') פה אחד את תקנות הדיינים בענייני פגרות, וכן את תקנות הדיינים בעניין סדרי דין בבתי הדין הרבניים בעת מצב חירום מיוחד, בשל התפשטות הקורונה, והצורך במתן מענה מהיר בבתי הדין. בפשרה שהושגה עם משרדי הממשלה, התקנות בעניין סדרי הדין אושרו כהוראת שעה.

במסגרת התקנות אושר כי בהמשך לקיצור פגרת הקיץ בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה, יתוקנו גם תקנות הדיינים וייקבע כי פגרת הקיץ בבתי הדין הרבניים תקוצר ותהיה מה-29 ביולי (ח' באב התש"ף) ועד ל- 23 באוגוסט (ג' באלול התש"ף).  

בנוסף, אישרו הח"כים כי יתאפשר לשר לשירותי דת לקבוע כי בהתקיים מצב חירום מיוחד, כדוגמת התפרצות נגיף הקורונה, תצטמצם פעילותם של בתי הדין הרבניים רק לעניינים דחופים שנמנים בתקנות. הסדרים דומים קיימים כיום לגבי בתי המשפט, בתי הדין לעבודה, בתי הדין השרעיים ובתי הדין הדתיים הדרוזיים.