ראש הממשלה למשרד הבריאות: "לרכוש עוד 2,000 מכונות הנשמה"

ראש הממשלה ביקש ממשרד הבריאות לרכוש 2000 מכונות הנשמה נוספות על מנת לסייע למדינות שכנות. ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סדצקי:  "צר לי לבשר המחלה חוזרת. יש התאמה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 17:32 כד בסיון התשפ

ראש הממשלה למשרד הבריאות: "לרכוש עוד 2,000 מכונות הנשמה"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Alex Kolomoisky

בישיבה בנוגע להיערכות מערכת הבריאות לגל שני והתפרצויות עתידיות, ובפרט ביחס לרכישה והצטיידות משרד הבריאות במכונות הנשמה ובכוח אדם לטיפול במונשמים, אמר אבי בן זקן, סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות ומנהל המרכז שליטה ופיקוח: "ההנחיה שניתנה ע"י ראש הממשלה היא להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל- 5000 מונשמים ועוד 10000 חולים אחרים בבתי החולים".

"בלי קשר ישיר לתרחיש הייחוס, הנחייה של ראה"מ הייתה להצטייד בעוד 2000 מכונות נוספים שזה בסה"כ 7000 מכונות הנשמה וזה מטעמים מדיניים – ע"מ לסייע לגורמים נוספים ומדינות שכנות", הוסיף בן זקן. 

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סדצקי: "צר לי לבשר המחלה חוזרת. יש התאמה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה". לדברי סדצקי, "הטענה על חוסר אחידות בבדיקות, זה רק בגלל הפער שיש עם משרד החינוך בין מוסד למוסד - נעשית בכל מקום חקירה אפידמיולוגית של אחות מנוסה, אך יש בית ספר שבו כל בית ספר ייחשב כמגע, ויש בתי ספר שהחליטו לסגור יותר וככה שאין כמעט מגע בכל מקום וייתכן שרק 4 איש ייכנסו לבידוד".

"בכל מקום שהאחות המנוסה קבעה כאלו שהוגדרו במגע, הם צריכים להיות בבידוד 14 יום ואחרי כמה ימים של זמן דגירה, הם נבדקים בבדיקת קורונה. הנוהל הוא אחיד קיים ומסודר בכל מקום", אומרת סדצקי.

יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון הוסיפה: "בגל הראשון מערכת הבריאות הייתה ממוקדת קורונה והטיפול במחלות האחרות נזנח, גם בגלל שחולים נמנעו להגיע לבתי החולים מחשש להדבקה. בהיערכות להתפרצות נוספת שהפעם נידרש לטפל בה לצד המחלות האחרות שבשגרה, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו עומדים מבחינת יעדים לרכישות מכונות הנשמה וערוכים גם עם כוח אדם לכל תרחיש שהוא, אחיות וצוותי חקירה אפידמולוגים והצוות במעבדות".

"מגיעות אל שולחני עדויות ממערכת החינוך כי אין נוהל אחיד ותורה מסודרת בהתנהלות היומיומית של משרד הבריאות בכל הקשור לחקירות אפידמיולוגיות והציבור מקבל מסרים סותרים. צריך להעביר מסר אחיד וברור הן לציבור והן לאחראים בשטח מה הצעדים שצריך לנקוט ומהי שרשרת הפעולות האוטומטית".