יו"ר הקואליציה: "לעולם לא נכיר במדינה פלשתינית"

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב בדף הפייסבוק שלו: "תכנית המאה לא תתקבל ככתבה וכלשונה בכנסת. היא יכולה להיות בסיס למשא ומתן אבל אינה מחייבת אותנו להקים פה מדינה פלסטינית". יו"ר מועצת יש"ע: "זהו שינוי עצום בעמדת ראש הממשלה ואני מברך על כך. למרות כל זאת, יש עוד בעיות במתווה טראמפ אליהן לא התייחס ראש הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 16:43 כד בסיון התשפ

יו"ר הקואליציה: "לעולם לא נכיר במדינה פלשתינית"
מיקי זוהר, צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר,  מגיב לטענות בכירי מועצת יש"ע, וגורמי ימין נוספים, וטוען כי הכנסת והממשלה לא יכירו בעיקרון של הקמת מדינה פלשיתינית.

זוהר כתב בפייסבוק: "בישיבת סיעת הליכוד שנערכה אתמול, דנו חבריי ואני לעומק בתוכנית המאה של הנשיא טראמפ, ואני רוצה לשתף אתכם בכמה תובנות חשובות: ראש הממשלה הודיע באופן חד משמעי שבכל קונסטלציה - לא הכנסת ולא הממשלה יכירו בעיקרון של הקמת מדינה פלסטינית".

עוד הוסיף, "תכנית המאה לא תתקבל ככתבה וכלשונה בכנסת. היא יכולה להיות בסיס למשא ומתן אבל אינה מחייבת אותנו להקים פה מדינה פלסטינית. אני סבור כי יש רוב בכנסת להחלת ריבונות במתווה התכנית: החלת הריבונות על כל היישובים ביו"ש ובעז"ה גם על כל המאחזים בלי שאף יהודי יפונה מביתו, ורצף ריבונות סביר למדינת ישראל ביהודה ושומרון תוך כדי שמירה על הצירים באופן הכי אופטימלי למתיישבים המתגוררים שם. מדובר בתכנית היסטורית ובהזדמנות חד פעמית להחלת ריבונות על כל שטחי ארץ ישראל".

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני אומר בתגובה להודעה של ח"כ מיקי זוהר לשינוי בעמדת ראש הממשלה לתכנית המאה: "שמחתי לשמוע על השינוי בעמדת ראש הממשלה, לפיה מדינת ישראל לא תכיר בשום צורה במדינה פלסטינית. כמו כן, הובהר בישיבת הסיעה כי מתווה טראמפ כפי שהוא מופיע כעת מוביל בהכרח לייסוד מדינה פלסטינית והוא לא יועבר ככתבו וכלשונו". 

עוד הוסיף, "זהו שינוי עצום בעמדת ראש הממשלה ואני מברך על כך. למרות כל זאת, יש עוד בעיות במתווה טראמפ אליהן לא התייחס ראש הממשלה ושעדיין לא קיבלנו עליהן תשובות. אנו עדיין דורשים את ביטול הקפאת הבנייה בשטחי C, את שינוי המפה כדי להימנע מיצירת רצף טריטוריאלי שייקבע את גבולות המדינה הפלסטינית בעתיד ואת ביטול כל המובלעות".