חזרה לשגרה? צפויים שיעורי שיא של מובטלים

על פי דוח שירות התעסוקה שהתפרסם, השינוי במשק יביא למספר דרמטי של מובטלים, במקביל לצמצום המשרות. הראשונים להיפגע? מרוויחי השכר הנמוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 16:10 כד בסיון התשפ

חזרה לשגרה? צפויים שיעורי שיא של מובטלים
צילום: פלאש 90

שירות התעסוקה מפרסם היום (ג') דוח מקיף שמציג נתונים עגומים לגבי שוק העבודה בישראל, הדוח מתמקד גם במרוויחי השכר הנמוך.  על פי הדוח, משבר הקורונה עלול להביא את הישראלים למצב קשה של תת-תעסוקה ולשיעור שיא של מובטלים - במקביל לצמצום הדרמטי במספר המשרות הפנויות.

לפי הדוח, שיעור דורשי העבודה הצטמצם ל-23.5% בסוף מאי, לאחר שיא של 27.5% בסוף אפריל. נזכיר, כי בפברואר, לפני פרוץ משבר הקורונה בישראל, היה שיעור דורשי העבודה 3.9%, שהם 162.5 אלף אנשים.

שירות התעסוקה מתריע על כך שמדובר בשינוי חד במשק, כאשר ממצב של כמעט תעסוקה מלאה, המשק יגיע למספרי שיא של מובטלים.  צריך לציין כי במקביל ישנו צמצום דרמטי במספר המשרות הפנויות, בשל הקיצוצים שהחברות והעסקים עושים בשל משבר הקורונה, והדבר מוביל לירידה בכוח המיקוח של העובדים, לירידה צפויה בשכר (בטווח בינוני וארוך), ולהגדלת תת-התעסוקה עבור מספר קבוצות, ובראשן מרוויחי שכר נמוך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן