פג תוקף התקנות לשעת חירום: אסור לאכוף את המגבלות

לאחר שבלילה האחרון פג תוקפן של תקנות הקורונה, ועדת החוקה תדון בהארכתן של התקנות לפני אישורן בקריאה שנייה ושלישית. בין התקנות שעומדות לדיון הן הענישה בגין הפרת צו בידוד ביתי וקנסות בגין אי עטיית מסיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 08:38 כד בסיון התשפ

פג תוקף התקנות לשעת חירום: אסור לאכוף את המגבלות
יעקב אשר. יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, צילום: שמוליק גרוסמן

היום (ג') בשעה 11:00 ועדת החוקה תדון לקריאות שנייה ושלישית בהארכת תוקף תקנות שעת חירום הקשורות לנגיף הקורונה. הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר תדון בהארכה, לאחר שבלילה האחרון פג תוקפן של של התקנות. ההצעה שתעלה לדיון היא כי תוקפן של תקנות שעת חירום יוארכו ב-45 ימים, תקנות אלה מסדירות את הוראות העונשין הקשורות בהפרת צו בידוד ביתי וקנסות בגין אי עטיית מסיכה.

התקנות שעומדות לדיון הן: עבירות פליליות הכוללות הפרות צו בידוד, פיזור התקהלות או התכנסות בידי המשטרה והיתר שימוש בכוח סביר לשם כך, קנסות כנגד אנשים שלא עוטים מסיכה, והגדרת סמכות גורמי האכיפה וגודל הקנסות. הצפי הוא כי כל התקנות יאשרו וצפויות לקבל את תוקפן בקרוב.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר סרב לקיים את הדיון במהלך הלילה, בטענה כי יש לדון בדברים בכובד ראש. בנוסף במהלך הלילה הכנסת העבירה חוקים רבים ביניהם החוק הנורווגי שעבר ברוב של 66 חברי כנסת. חוקים נוספים שעברו במהלך הלילה הם התיקון לחוק שיאפשר מתן "כפל קצבאות", וחוק המענקים לעידוד תעסוקה, שעבר ללא התנגדות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן