המשנה ליועמ"ש: "אם תתקבל בקשה חדשה להארכת כהונת הרב שטרן, היא תבחן מחדש"

המשנה ליועמ"ש השיב למכתבו של השר פרץ משבוע שעבר בדבר הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן: "הקמת הממשלה מחלישה את ההצדקה המשפטית לתיקון התקנות ומחייבת בחינה של הצדקה חדשה". השר פרץ מסר: "ירושלים זקוקה לרב ראשי מהציונות הדתית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/20 17:24 כג בסיון התשפ

המשנה ליועמ"ש: "אם תתקבל בקשה חדשה להארכת כהונת הרב שטרן, היא תבחן מחדש"
הרב אריה שטרן, צילום: כיפה

הארכת כהונת הרב הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, עדיין לא נראית קרובה. שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, פנה בשבוע שעבר למשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ בשאלת הארכת כהונת הרב שטרן. המשנה ליועמ"ש השיב לשר פרץ כי אם תתקבל בקשה חדשה להארכת כהונת הרב שטרן - היא תבחן מחדש.

במכתבו לשר פרץ כתב המשנה ליועמ"ש: "נוכח הנימוקים שהוצגו שהתייחסו לתקופת ממשלת מעבר, סברנו שאין מניעה לתיקון התקנות כאמור בתקופת ממשלת המעבר וכי הכהונה תסתיים עד תום חצי שנה מיום הקמת הממשלה. עם זאת, התקנות לא נחתמו בסופו של יום על ידי השר לשירותי דת. בינתיים הוקמה ממשלה קבועה ואין עוד מניעה לחידוש הליכים לבחירות של רבני עיר. עובדה זו מחלישה מאוד את ההצדקה המשפטית לתיקון התקנות כאמור ובוודאי מחייבת בחינה של הצדקה חדשה".

המשנה ליועמ"ש הוסיף: "הואיל והשר לשירותי דת הוא השר הממונה על התקנות, אם תובא בפנינו פנייה של המשרד לשירותי דת בעניין תיקון התקנות כאמור, שבה יצוין גם נימוק שיעלה הצדקה לתיקונן בעת הזו, הדברים ייבחנו על ידינו מחדש".

במשרד לשירותי דת מאשרים כי השר קיבל את מכתבו של המשנה ליועמ"ש. מהשר פרץ נמסר בתגובה: "ירושלים זקוקה לרב ראשי מהציונות הדתית. אמשיך לפעול למען הארכת כהונתו של הרב אריה שטרן".

כזכור, בשבוע שעבר פנה השר פרץ למשנה ליועמ"ש וכתב לו: "הרב אריה שטרן פעל באומץ ובנחישות לביעור תופעות פסולות במערך הכשרות בירושלים. באומץ ובנחישות עמד על משמר הכשרות בירושלים והביא לשיפור משמעותי בפעילותו התקינה של מערך הכשרות. במישור הציבורי, פעל הרב שטרן כל העת לשיכוך מתחים ולתיקון עיוותים, והשמיע את קולו – קול אמיץ ומוסרי".

עוד כתב השר פרץ: "אלמלא העיכוב שנגרם כתוצאה ממערכת הבחירות האחרונה, הייתה התקנה שהוכנה בעניין זה – תקנה שהייתה מוסכמת על הכל והובאה לפני השר לחתימה – נכנסת לתוקפה זה כבר, והרב שטרן היה ממשיך  כיום הזה – מכוח תקנה זו – לכהן בתפקידו. על כל אלה הנכם מתבקשים לאשר לשר הדתות לפעול ברוח הדברים דלעיל, ולפעול לאלתר להתקנת תקנות שיבטיחו את החלת 'עקרון הרציפות' גם על כהונת הרב האשכנזי לירושלים".

לפני כשבוע וחצי, נועדו השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן והשר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, על מנת לדון בהארכת כהונתו של הרב אריה שטרן כרבה של ירושלים. לקראת הפגישה, שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נתן את הסכמתו להארכת כהונת הרב שטרן. היום נדמה כי צפויים עוד קשיים רבים בדרך להארכת כהונתו של הרב שטרן.


להורדת הקובץ