מתיחות בקואליציה: החוק הנורווגי לא יעלה להצבעה

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, קבע כי החוק הנורווגי לא יעלה להצבעה השבוע. הדבר עורר מתיחות בין כחול לבן והליכוד. כחול לבן זוכה לתמיכתו דווקא של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שהורה כן להעלות את החוק להצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 11:31 כג בסיון התשפ

מתיחות בקואליציה: החוק הנורווגי לא יעלה להצבעה
גנץ ונתניהו. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדות הכנסת ידונו במספר נושאים במהלך היום (ב') ביניהם הצעת חוק הכנסת, .הצעת חוק התכנון והבנייה מועד סיום שנת הלימודים ועוד. נושא שלא יעלה למליאה הכנסת הוא החוק הנורווגי שהיה מתנאי ההסכם הקואליציוני של כחול לבן. אלא שיו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הודיע כי ההצבעה לא תתקיים השבוע. החשד להחלטה כי החוק לא יעל להצבעה נובעת מביקורו של גנץ במשרד המשפטים שם הגן על הרשות השופטת. 

זוהר דיבר בנושא בכאן ב' אמר: "החוק הנורווגי לא יובא השבוע להצבעה. על כחול לבן להבין שהחוק המבטיח את כהונת נתניהו כראש ממשלה חלופי לאחר הרוטציה, חשוב לנו בדיוק כפי שהחוק הנורווגי חשוב להם". מי שנחלץ לצד כחול לבן במתיחות שההחלטה יוצרת הוא דווקא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מיהדות התורה. גפני הורה להניח את החוק הנורבגי במליאת הכנסת, למרות חוסר ההסכמות בין הליכוד לכחול-לבן, ואמר על אנשי הליכוד: "משחקים באש".

מהליכוד נמסר בתגובה, על השמועה לפיה החליטו שלא להעלות את החוק למליאת הכנסת: "אין שום קשר לביקור של גנץ במשרד המשפטים. מתנהל שיח בין הליכוד לבין כחול לבן על הבנות במספר נושאים".