גנץ במשרד המשפטים: "נעמוד כחומה בצורה כדי שתוכלו למלא את תפקידכם"

ראש הממשלה החליפי סייר במשרד המשפטים, על רקע מכתב האיום כלפי שופטת: "האווירה העכורה וההתלהמות כלפי השופטים ושומרי הסף מסוכנת לחברה - אפעל בכל כוחי כדי לגדוע אותה, נעמוד מולה כחומה בצורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/20 20:08 כב בסיון התשפ

גנץ במשרד המשפטים: "נעמוד כחומה בצורה כדי שתוכלו למלא את תפקידכם"
בני גנץ ואבי ניסנקורן. ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (א') סיור מקצועי ראשון מחוץ למערכת הביטחון במשרד המשפטים ביחד עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן. גנץ וניסנקורן סיירו במשרד ונפגשו עם בכירי המשרד ובהם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ומ.מ המנכ"ל, סיגל יעקבי. 

גנץ התייחס בדבריו למכתב האיומים על שופטת העליון, ענת ברון ואמר: "היום נחשפנו למכתב איום שהופנה לשופטת בבית המשפט העליון, אני יודע שחלק מהנוכחים כאן בחדר הסתובבו או מסתובבים עדיין עם אבטחה – האווירה העכורה הזו וההתלהמות כלפי שומרי הסף ואנשי החוק במדינת ישראל מסוכנת לחברה שלנו. אני מגנה אותה בכל תוקף ואני אפעל בכל כוחי בכדי לגדוע אותה. אבי, כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".

גנץ אמר גם: "בחרתי להגיע לכאן היום משום שהמשרד הזה הוא המשענת של הדמוקרטיה הישראלית כולה. באתי להביע בפניכם את הערכתי ותמיכתי הבלתי מסויגת במערכת אכיפת החוק כולה. אתם שליחי ציבור ישרים העושים מלאכתם נאמנה, ואנחנו נשמור על המערכת עצמאית ומתפקדת - בלי שום פשרות".

עוד אמר גנץ: "גם במשרד המשפטים ובכל מערכת אכיפת החוק יש מה לשפר - מבחינתי אני אומר כן לביקורת עניינית ולא לביקורת הרסנית. מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל הגיעה ב-72 שנות קיומה להישגים חסרי תקדים. חוות הדעת שלכם מגינות על חיילי צה"ל ועלינו הפוליטיקאים, שומרות על זכויות האדם, ומאפשרות למחוקקים ולשרים לממש את יעדיהם בדרך הישר, תוך הקפדה על לשון החוק ורוחו והימנעות משחיתות ציבורית".