לאחר הידבקות תלמיד בנגיף: הישיבה התיכונית בקריית אתא נסגרה

הישיבה התיכונית בקריית אתא סוגרת את שעריה לאחר שתלמיד אובחן כחולה קורונה, גם הוריו ואחיו נמצאו חיוביים לנגיף. על פי נתוני משרד החינוך 529 חולים במערכת החינוך, 193 בתי ספר וגנים נסגרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/20 10:45 כג בסיון התשפ

לאחר הידבקות תלמיד בנגיף: הישיבה התיכונית בקריית אתא נסגרה
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד החינוך מפרסם הבוקר (ב') את נתוני ההדבקה החדשים. מספר החולים הכולל: 529 (מתוך כ- 2,300,00 תלמידים ומתוך כ- 200,000 עובדי הוראה). מספר מוסדות החינוך הסגורים: 193 (מתוך כ- 5,200 בתי ספר וכ- 20,000 גני ילדים). 25,669 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי (מתוך: 2.3 מיליון תלמידים וכ- 200,000 עובדי הוראה), כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

בין בתי הספר שנסגרו המצאה גם הישיבה התיכונית בקריית אתא, לאחר שתלמיד בישיבה נמצא חיובי לנגיף. על פי הוראת משרד החינוך ומשרד הבריאות בית ספר שנמצא תלמיד או איש הוראה שנמצא חיובי לנגיף בית הספר ייסגר. ראש העיר קריית אתא יעקב פרץ פנה אל משרד הבריאות בדרישה לערוך בדיקות אפידמלוגיות לכלל המורים והתלמידים. בית הספר יעבור חיטוי מחדש ועל פי תוצאות הבדיקות יוחלט האם להשיב את הפעילות בישיבה.

מוקדם יותר הבוקר אולפנת צביה ירושלים הודיעה כי היא חוזרת לשגרה. אחרי שדווח על מורה באולפנה שנדבקה בקורונה, ובעקבות כך הודיעו באולפנה על חובת בידוד לתלמידות ולאנשי הצוות, ולסגירת בית הספר לשבועיים, הבוקר התברר כי המורה לא נדבקה בנגיף, והאבחנה הייתה לא נכונה.