תקציב הביטחון הוקפא

הצבא מעניש את ישיבות ההסדר, החכים הדתיים בתגובה מענישים את הצבא

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 02/12/09 00:00 טו בכסלו התשע

תקציב הביטחון הוקפא
יעקב פייגלין, צילום: יעקב פייגלין

בדיון שנערך אתמול (ג) בועדת הכספים הגישו חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי), זאב אלקין (הליכוד) ואורי אורבך (הבית היהודי) ערר על החלטת הוועדה לאשר העברת 3 מיליארד ש"ח לצה"ל.

המשמעות המעשית היא שהתקציב מוקפא עד לדיון בערר או עד שהח"כים יסירו את התנגדותם.

הח"כים העותרים טענו כי מאחר ומערכת הביטחון לא הסכימה להעביר את תקציב ישיבות ההסדר ואת תקציב מיגון האוטובוסים ביו"ש, למרות שהיא זו שהורתה על המיגון מלכתחילה, יש לעכב את העברת התקציב עד למציאת הפיתרון. יו"ר הועדה הח"כ גפני דרש מצה"ל וממשרד הביטחון לתת מענה לבקשות ולהגיע לסיכום עם הח"כים.

"יש שתי סוגיות שחשובות לציבור הדתי ולציבור המתיישבים: ישיבות ההסדר והמיגון" מסבירים היום בלשכתו של ח"כ אריאל. "במהלך החודשים האחרונים התגלה לנו שמשרד הביטחון בכלל לא דרש מהאוצר תקציב למיגון האוטובוסים שזה כמובן מאוד לא בטיחותי ולא ביטחוני, כלומר תוכנית חומש לא מיושמת והזמן דוחק בעניין הזה. מה גם שח"כ אורי אריאל קיבל התחייבות ממנכ"ל רוה"מ להעברת 20 מיליון ועד היום דבר לא קרה. תקציב ההסדר גם הוא לא הועבר וידוע לנו כי הגורם מאחורי זה הוא צה"ל המנסה להעניש את הישיבות בצורה קולקטיבית על תופעת הסרבנות. בדיון שנערך בכנסת העלנו את השאילתא בתקיפות, ועכשיו זה בידיים שלנו". בתגובה להגשת הערר הנחה ח"כ גפני את היועץ הכלכלי להיות בקשר עם שלושת החכי"ם.


"מערכת הביטחון מעכבת את תקצוב הישיבות רק בגלל שראשי הישיבות לא התיישרו לפי הקו שהנחית עליהם צה"ל, לפיו עליהם להתנגד בפומבי לסרבנות לגירוש יהודים. יש כאן יותר מאשר מראית עין של ענישה קולקטיבית שאסור לעבור עליה לסדר היום", אמר ח"כ אריאל. "בנוסף, אי ההסכמה להעביר תקציב למיגון אוטובוסים והסעות ילדים ביו"ש היא מוזרה, אם להתבטא בעדינות, במיוחד מאחר שמערכת הביטחון היא שמחייבת את המועצות המקומיות להשתמש בכלי רכב ממוגנים".


"אני מקווה שמערכת הביטחון תבין שמדובר בדרישות שהן יותר מלגיטימיות ותגיע איתנו להסכמה במהירות", סיכם ח"כ אריאל.