תקדים? רבה אורתודוקסית העבירה שיעור בישיבה דתית לאומית

הרבה האורתודוקסית מימי פייגלסון העבירה שיעור בישיבת מעלה גלבוע בנושא תפילה. בכך סמנה את הפעם הראשונה בה רבה שהוסמכה לרבנות מעבירה שיעור בישיבה של המגזר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 08/01/14 14:08 ז בשבט התשעד

תקדים? רבה אורתודוקסית העבירה שיעור בישיבה דתית לאומית
dr. avishai teicher, צילום: dr. avishai teicher

בשבוע שעבר התארחה הרבה האורתודוקסית מימי פייגלסון בישיבת מעלה גלבוע של הקיבוץ הדתי בראשותם של הרבנים הרב יהודה גלעד, הרב דוד ביגמן והרב שמואל ריינר. את השיעור העבירה בנושא "סידור התפילה של הקב"ה" על מקורות חז"ל המדברים על תפילתו של ה'. שיעור זה לצד נוספים שהעבירה בישיבה סימנו את הפעם הראשונה בה רבה אורתודוקסית שהוסמכה לרבנות מעבירה שיעור בישיבה דתית לאומית.

"אין בשיעור איזה עניין מיוחד והיא לא הוזמנה בתור רבה אלא כתלמידה ותיקה של הרב שלמה קרליבך" אומר לכיפה הרב דוד ביגמן מראשי ישיבת מעלה גלבוע והוסיף כי "לא מדובר בהפגנה של הישיבה. היא תלמידת חכמים מעניינת והגיע אלינו להעביר שיעור כמו שהרבה אנשים מעניינים נוספים מגיעים להעביר אצלנו שיעורים. היא הייתה תלמידת חכמים הרבה לפני שקראו לה רבה. מדובר בדמות ססגונית ומרתקת שמומלץ להכיר".

מימי פייגסלון היא רבה אורתודוכסית המלמדת בבית המדרש לרבנים של האוניברסיטה היהודית בלוס אנג'לס. הרבה פייגלסון גדלה בעיר רחובות ובוגרת תנועת בני עקיבא. אחר השירות הלאומי הפכה לתלמידתו הקרובה של הרב שלמה קרליבך ז"ל שלאחר לימודים רבים גם הסמיך אותה לרבנות. מזה 11 שנה היא משמשת כ'משפיעה רוחנית' ומסמיכה רבנים בבית המדרש להכשרת רבנים על שם זיגלר של התנועה הקונסרבטיבית בלוס אנג'לס.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il