תפילת הילדים: חוג תפילה לרפואת פצועי הטרור

קהילת שערי ציון ביד בנימין שרבים ממנה מגורשי גוש קטיף, יזמה חוג תפילה בו למדו הילדים על התפילות ואף כתבו תפילות אישיות מרגשות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/12/15 10:48 ה בטבת התשעו

תפילת הילדים: חוג תפילה לרפואת פצועי הטרור
נצח ישראל, צילום: נצח ישראל

בצל המצב הביטחוני ומתוך תחושת ערבות בה כל אחד מאתנו חש כלפי נפגעי הטרור, יזמה קהילת 'שערי ציון' ביישוב יד בנימין שבמועצה האזורית נחל שורק חוג תפילה ייחודי לילדים בכיתות ד'-ח' שמטרתו להעצים את תפילת הילדים באיכות ולא רק בכמות כשהתלמידים אף כותבים תפילות אישיות מליבם.

ה"כמחצית מהקהילה שלנו הינה ממגורשי גוש קטיף וחלקם נפגעי טרור בעצמם. אנחנו מודעים לקושי הנורא שבמצב הביטחוני המעורער ובד בבד בעוצמתה של התפילה בכלל ותפילת הילדים בפרט" מסביר רב הקהילה הרב אליקים צדוק.

במסגרת החוג זכו הילדים לסדרת מפגשים ללימוד התפילה. כל משתתף קיבל סידור תפילה אישי בו סיכם לעצמו את הנלמד וקישט את הסידור בקישוטים מיוחדים. במהלך הלימוד למדו הילדים את פשט המילים בסידור התפילה ואת הגיונות הלב המשולבים בתוכה בכמיהה לגאולה שלימה וברכה לכלל עם ישראל.

(צילום: נצח ישראל)

"הופתענו לראות את עוצמתה של תפילת הילדים" מספר גיל משרקי יוזם החוג, "לדוגמא כך כתב אחד הילדים בפתקי התפילה האישיים: 'אנא ה', תן לי חכמה ותבונה הרבה מאוד ותן לי שלא אכעס, ותהרוג את כל המחבלים ואת כל אויבנו. ורפא את כל חולינו. ושלא יהיו עוד פיגועים בארצנו. ושירד הרבה גשם בארצנו'. צריך לזכור שמדובר על ילדים בגיל מאוד צעיר והתמורות הקשות שעוברות עליהם מוצאות את מקומם בתפילה כנה מול הקדוש ברוך הוא".

במעמד הסיום החגיגי של חוג התפילה הוקראו תפילות אישיות מרגשות שנכתבו ע"י הילדים במהלך הסדנאות. הילדים ענו על שאלות מתוך הנלמד והפגינו בקיאות רבה והוענקו להם תעודות וסידור התפילה האישי בו השקיעו. "אנחנו מודעים לחשיבות הרבה של העניין לכלל עם ישראל ומוכנים לסייע לקהילות אחרות מניסיוננו", סיכם הרב צדוק.