תערוכת ציורים של הדר גולדין ז"ל תוצג באו"ם

התערוכה תחל עם פתיחתה של העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בהשתתפות משפחת גולדין. משלחת ישראל באו"ם פועלת לתיאום פגישות של המשפחה עם מנהיגי העולם על מנת לקדם את החזרת גופתו של הדר ז"ל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/08/16 10:45 יז באב התשעו

תערוכת ציורים של הדר גולדין ז"ל תוצג באו"ם
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

בעוד כשבועיים יוצגו ציוריו של סגן הדר גולדין ז"ל במסדרון המרכזי של מטה האו"ם בניו יורק לכבוד העצרת הכללית של האו"ם אליה יגיעו מנהיגי העולם. לפתיחת התערוכה באו"ם יגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר ואחיו התאום צור. כך כפי שפורסם הבוקר ב-ynet.

הרעיון לתערוכה נרקם במהלך השבעה של הדר כאשר אוצר אומנות שהגיע לנחם את המשפחה התרשם מציוריו של הדר. התערוכה נקראת "The Final Peace", ומקור השם בשגיאת כתיב של הדר באחד הרישומים שצייר. גם הזמנת החתונה של הדר וארוסתו עדנה סרוסי, שחתונתם הייתה אמורה להיערך כחודשיים לאחר שנהרג בקרב, תוצג בתערוכה.

הדר נהרג בקרב רפיח במבצע צוק איתן, תוך כדי הפסקת אש שיזם האו"ם וגופתו נחטפה בידי החמאס. משפחת גולדין רואה באו"ם כנושאת באחריות להשבת גופת בנה. "חשוב מאוד שמנהיגי העולם יראו מקרוב שמעבר להיות חייל ישראלי שנחטף בזמן של הפסקת האש של האו"ם, הדר היה אדם מוכשר, מלא חיים ויכולות, שכל חייו עוד היו לפניו. על האו"ם ועל הקהילה הבינלאומית לקחת אחריות ולפעול להחזרתו לקבורה בישראל" אמרה לאה גולדין, אימו של הדר.

משלחת ישראל באו"ם פועלת מול נציגי מדינות ומול בכירי האו"ם בניסיון לתאם פגישות מדיניות של המשפחה בזמן שהייתה בניו יורק, במטרה לסייע למאבק להחזרת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול.

"הדר נהרג ונחטף על ידי מחבלים נפשעים בזמן הפסקת אש שיזם האו"ם", אמר שגריר ישראל באו"ם דני דנון. "יש חשיבות עצומה בכך שבכירי האו"ם ומנהיגי העולם יראו שבנוסף ללוחם האמיץ שנהרג בזמן שהגן על ארצו, הדר היה גם בן, אח, ואומן מוכשר".

לפני כשבועיים נערכה אזכרתו של הדר במלואת שנתיים לנפילתו, כפי שפורסם בכיפה, באזכרה חשף מחנכו של הדר ומנהל בית הספר בו לו למד, הרב איתמר חייקין, את אחד מציוריו של הדר. הרב חייקין סיפר כי הציור היה הדרך המיוחדת של הדר לבטא את תחושותיו.

הרב חייקין סיפר כי במסע המשותף לפולין עבר יומן בין כל התלמידים בו כל אחד שיתף מתחושותיו. רק הוא והדר בחרו לצייר במקום לכתוב "הדר וגם אני מעדיפים לצייר במקום לכתוב מילים. אנו מדברים בינינו בשפה חזותית. שיח זה ליווה את שנינו במהלך המסע כולו. כשהיומן עבר אצלנו הבענו ושוחחנו זה עם זה בשפת הציור".

(צילום: ציור של הדר גולדין ז"ל)