תנועת הנוער אריאל תקיים לינה במחנה הקיץ על בסיס שכבות גיל

לראשונה הלינה במחנה הקיץ של תנועת הנוער אריאל תתקיים על בסיס שכבות גיל ולא לפי סניפים, זאת בניסיון לחבר בין חניכות מסניפים שונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 11:34 כח בסיון התשעד

תנועת הנוער אריאל תקיים לינה במחנה הקיץ על בסיס שכבות גיל
אתר בני עקיבא, צילום: אתר בני עקיבא

גולת הכותרת של חופשת הקיץ, שמתחילה בימים אלו, הינה, ככל שמדובר בחניכי תנועות הנוער השונות, מחנה הקיץ השנתי שמתקיים בחודש אוגוסט.

בתנועת הנוער אריאל מתכוננים לאחד המיזמים הגדולים בשנה כשלראשונה תתקיים הלינה על בסיס שכבות גיל ולא בחלוקה לסניפים, במחנה הקיץ לבנות. המטרה, כך מסבירים בתנועה, הינה חיבור החניכות בשכבות הגיל השונות לחניכות שונות באותו הגיל, ולא להישאר בתבנית המוכרת והידועה של הסניף. על פי התכנית מחנה הקיץ יתחלק לשבע חלקים למטרות השינה, כשפעילויות ביום יעשו לעיתים בתבנית סניפית ולעיתים בתבנית שכבתית

עוד מסבירים בתנועה שהערך הבולט במחנה הוא 'חיבור לארץ', הכולל בניית מאהל וכדומה. בשנים האחרונות, מספרים בתנועת הנוער, הנושא הזה כמעט לא בא לידי ביטוי מכיוון שהשבטים הגדולים מילאו את הפונקציה הזו ולשבטים הקטנים שבאו בהמשך המחנה לא נותר מה לבנות. בעזרת התבנית החדשה, כל שכבה תבנה את החלק שלה במאהל, ללא קשר לגודל הסניף.

"לינה שכבתית, שהיא בעצם לינה לפי שבט של כל סניף וסניף, יוצרת גיבוש שבטי ומובילה לתהליכים חינוכיים משמעותיים לאורך זמן. נכון שגם בתוך הסניף יש הרבה מקום להעצמה. אך בסביבה הביתית הזו לכל אחת כבר יש את המקום הקבוע וקשה מאוד לצאת ממנו. כשנפגשים עם אוכלוסייה שונה הרבה דברים משתנים, מתפתחים. פתאום יש אוירה אחרת מסביב. מאתגרת ומכילה בתוכה המון הזדמנויות חדשות", הוסבר במכתב שהופץ לקומונריות הסניפים. בנוסף בעקבות השינוי מצפים בתנועה שהתחרות בין הסניפים תקטן ולעומת זאת התחרות הטבעית שמגבשת את השכבה תגדל.