תמלול החקירה חשף: איתם הנקין הציל את ילדיו לפני מותו

פרסום תמלול חקירת רוצחי הזוג הנקין בבית המשפט מגלה כי הרב הנקין נאבק ברוצחים לאחר שנורה וכך הציל את חייהם של ילדיו לפני שנפטר מפצעיו. "הנהג ניסה בכל הכוח שלו לקחת ממני את האקדח" סיפר הרוצח לחוקריו

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 02/11/15 20:11 כ בחשון התשעו

תמלול החקירה חשף: איתם הנקין הציל את ילדיו לפני מותו

במסגרת בקשת המדינה להריסת בתי מחבלים, פורסמו היום קלטות החקירה בהן עדויות של מבצעי הפיגועים, זאת כדי להוכיח שעל אף שטרם הוגשו כתבי אישום, הרוצחים הודו במעשיהם.

מתמלול החקירה עולה כי הרב איתם הי"ד לא נהרג במקום, אלא נפצע אנושות מהירי בחזהו. בדקות שלפני מותו הוא נאבק עם המחבלים, במהלך המאבק ניסה אחד הרוצחים לירות כדור נוסף ברב הנקין, אך זה פגע בידיו של חברו לרצח מה שהביא אותם להסתלק מהזירה וכך ניצלו חיי הילדים.

כראם ראזק, אחד הרוצחים תיאר זאת כך: "הנהג ניסה בכל הכוח שלו לקחת ממני את האקדח. יחיא, שהלך אל הדלת השנייה כדי לבדוק מי בתוך הרכב, ירה לכיוון הנהג ואני נפגעתי ביד שמאל. האקדח נפל ממני. עזבתי אותו ונכנסתי אל הרכב. לפני שנפצעתי הבחנתי בשני ילדים יושבים ברכב אך לא שמתי לב אם הם היו פצועים".

הדברים נחשפו היום בבית המשפט לאחר שאתמול (א'), במהלך אזכרת השלושים שהתקיימה במלון רמדה בירושלים, סיפרה אמה של נעמה, הילה ערמוני, את קורות הלילה הארור: "הילדים המדהימים ניצלו בזכות מעשה גבורה שאין כמותו של אבא שלהם, האמיץ". ערמוני הוסיפה ואמרה: "אנחנו מחבקים אותם חזק, ומשתדלים להיות חזקים עבור הילדים החכמים והרגישים והחזקים האלה".

עוד נשאו דברים באזכרה, רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, שסיפר כי קרא את כתביו של הרב איתם המנוח וכי עם ישראל איבד אדם גדול בתורה, כמו כן נשא דברים ראש ישיבת כסא רחמים, הרב מאיר מאזוז, שהזהיר מהתגרות באומות ועלייה להר הבית ו'ממעשי סדום' דוגמת מצעד הגאווה בירושלים שלדבריו בגינו בא העונש הזה.